شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
عوامل این حادثه دستگیر شدند
مسمومیت دانش‌آموزان زاهدان به دلیل نشت گاز آرسین

عوامل ایجاد تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات نباتی كه در داخل کانال فاضلاب 235نفر را راهی بیمارستان کرده بودند، بازداشت شدند. با دستگیری عوامل این مسمومیت مشخص شد، متصاعدشدن احتمالی گاز آرسین در پی شست‌وشوی گالن‌های حمل موادنفتی، عامل مسمومیت شهروندان زاهدانی بوده است.
محمد آقاجانی، رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به مسمومیت 235دانش‌آموز منطقه حاشیه‌نشین شهر زاهدان به دلیل تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، در داخل کانال فاضلاب این منطقه و متصاعدشدن گاز سمی از این کانال گفت:  متصاعدشدن احتمالی گاز آرسین در پی شست‌وشوی گالن‌های حمل موادنفتی عامل مسمومیت دانش‌آموزان بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان سیستان‌وبلوچستان در این رابطه گفت: عوامل ایجاد مسمومیت برای عده‌ای از شهروندان زاهدانی پس از شناسایی توسط مرجع قضایی بازداشت شدند.
در عین حال، محمد مرزیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان اظهار داشت: عده‌ای سودجو که اقدام به خرید گالن‌های خالی آغشته به سموم شیمیایی گیاهی برای نگهداری موادسوختی کرده بودند بدون رعایت ضوابط ایمنی، گالن‌های خالی که مقادیر قابل‌توجهی بودند را در آب شست‌وشوی داده و آب آلوده به درون یکی از معابر فاضلاب در شمال شهر زاهدان رها شده که در نتیجه این تخلف و ترکیب این موادآلوده با آب داخل معبر فاضلاب، فضای مناطق همجوار با این معبر دچار آلودگی شده و عده‌ای از شهروندان زاهدانی ساکن در این مناطق به دلیل استنشاق گاز متصاعد از این مواد دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شده‌اند.
دادستان زاهدان تصریح کرد:  دستگاه قضایی بعد از اطلاع از این تخلف، پس از بررسی موضوع در اسرع‌وقت اقدام به شناسایی، تعقیب و در نهایت دستگیری افراد متخلف کرد و پرونده‌ای برای رسیدگی و مجازات عوامل متخلف در این دادسرا تشکیل شد. مرزیه ادامه داد: دستگاه قضایی بنابر وظایف ذاتی خود با قاطعیت به این موضوع رسیدگی کرده و ما به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که متخلفان در صورت اثبات تخلف به مجازات متناسب با آن محکوم خواهند شد.

زلزله9/4 ریشتری در «قیر» فارس
‌زمین‌لرزه‌ای با بزرگای 4.9 در مقیاس امواج درونی زمین «قیر» استان فارس را لرزاند.
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت 49: 11 دیروز این زمین‌لرزه را ثبت کردند. مختصات این زمین‌لرزه که در عمق هشت‌کیلومتری زمین رخ داده، 54/28 درجه عرض شمالی و 02/53 درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در 9کیلومتری قیر، 16کیلومتری فتح‌آباد و 45کیلومتری میمند در استان فارس رخ داده است.

 


تعداد بازدید :  145