شماره ۱۲۰۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
ویترین ایران

گوشت استرالیا و نیوزیلندی
 با ذائقه ایرانی همخوانی ندارد
ایلنا|  علیرضا عزیزاللهی، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: بازار بزرگ و جهانی نیوزیلند برای واردات گوشت وجود دارد اما نوع دام پرورش‌یافته در استرالیا و نیوزیلند با ذائقه مردم ما سازگار نیست. ما برای واردات محدودیت داریم.
او در رابطه با صادرات دام به کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: ما در کشور مازاد دام برای صادرات نداریم اما در شرایطی در منطقه قرار گرفته‌ایم که دور تا دور بازار مصرف قوی از نظر جذب دام ایران است، علی‌الخصوص در کشورهای جنوبی خلیج‌فارس و غرب کشور تقاضای بسیاری برای دام ایرانی وجود دارد. با وجود این‌که هم تقاضا برای دام ایرانی وجود دارد و هم مبلغ خرید بالاست تا زمانی که ما صادرات دام را در کشور ساماندهی نکنیم، نمی‌توانیم از آن بهره‌برداری ملی کنیم.

معضل بزرگ نیروی انسانی
 در وزارت نفت
بیژن زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره میدان آزادگان اعلام کرد: در این میدان مناقصه اعلام شده و پنجشنبه آینده تعدادی از مدیران شرکت‌های خارجی به ایران می‌آیند و قرار است برای آنها کارگاهی برگزار شود. به گفته او، در ‌سال 84 ما حدود 120‌هزار نفر نیرو داشتیم اما در ‌سال 92 این تعداد به 220‌هزار نفر رسید، بدون این‌که کار نفت اضافه شود. زنگنه با اشاره به خروج 25‌هزار نیروی انسانی از مجموع نیروهای وابسته به وزارت نفت افزود: این تعداد در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های واگذارشده فعال هستند و از فهرست نیروها خارج شده‌اند، با این حال سامان‌دادن به این حجم نیروی باقیمانده در حوزه نفت کار بسیار دشواری است و جزو اولویت‌های کاری من در این دولت محسوب می‌شود.

برنج نوبرانه گیلان به بازار آمد
ایرنا|  حبیب جهانساز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از به بازارآمدن برنج محصول تازه شالیزارهای استان خبر داد و افزود: امسال به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و کیفیت خوب مراحل کاشت، داشت و برداشت، بیش از 15‌درصد افزایش محصول و استحصال 750 تا 800‌هزار تن برنج با کیفیت عالی از شالیزارهای استان پیش‌بینی می‌شود.

آبونمان مشترکان گاز
خلاف قانون است
فارس| دیوان عدالت اداری گرفتن آبونمان مشترکان گاز را توسط شرکت ملی گاز ایران خلاف قانون تشخیص داد. بر این اساس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه شماره 3/م/84203 مورخ 26/6/91 ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها و شرکت گاز ملی درخصوص اخذ آبونمان از مشترکین را خلاف قانون تشخیص داده و ابطال شد. در این بخشنامه اشاره شده است که وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) مجاز است از ابتدای مهرماه ‌سال 1391 نسبت به دریافت آبونمان ثابت ماهیانه از مشترکین گاز طبیعی (به استثنای جایگاه‌های CNG) براساس رابطه ثابت ماهیانه اقدام کند.

 


تعداد بازدید :  356