شماره ۱۲۰۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
دست فرنگی‌کاران در مسابقات قهرمانی جهان از طلا کوتاه ماند
نائب قهرمانی ارزشمند

شهروند|  از ابتدا هم معلوم بود از تیم‌ملی کشتی فرنگی که با ترکیبی جوان و تغییرات زیاد به مسابقات جهانی رفته، نباید انتظار خلق شگفتی و قهرمانی جهان را داشت. شاگردان علی اشکانی در روز نخست مسابقات جهانی 3 برنز کسب کردند که با توجه به اولین تجربه حضورشان در میادین بین‌المللی نتیجه بدی نبود.
عبدولی و همان همیشگی
در مسابقات جهانی پاریس انتظار کادرفنی تیم‌ملی ایران و اهالی کشتی از کشتی‌گیری بالا بود که بارها در میادین بین‌المللی روی تشک رفته بود اما او باز هم در کسب طلا ناکام ماند. سعید عبدولی تنها یک مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارد و از ‌سال 2011 تاکنون دیگر رنگ طلا ندیده و به مرد برنزی کشتی ایران معروف شده است. او در تمام سال‌های اخیر نه به واسطه مدال‌هایش بلکه به دلیل جنجال‌ها و اعتراض‌های شدید به داوران شناخته شده است. عبدولی از المپیک 2012 به بعد تمام شکست‌های سال‌های اخیر خود را به ناداوری نسبت داده است. او در مسابقات جهانی پاریس هم نتوانست به فینال برسد اما در دیدار رده‌بندی با اقتدار حریف خود را شکست داد و برنزی شد. عبدولی این‌بار هم خودش را برای نرسیدن به فینال مقصر ندانست و با اتهام به رئیس فیلا که می‌خواسته رقیب صرب او را به فینال برساند، جنجال‌ساز شد. ناکامی‌های تکراری این کشتی‌گیر اندیمشکی و مقصر دانستن دیگران در شکست‌هایش رای اهالی کشتی هم تکراری شده و بعید است فعلا کسی مخالف خداحافظی او از کشتی در 28سالگی باشد.
گرایی و معجزه بازگشت
محمدعلی گرایی یکی از کشتی‌گیران تیم‌ملی بود که با بهانه جوانگرایی به تیم‌ملی دعوت شد. او از رسیدن به فینال بازماند اما در رده‌بندی، اتفاقی جالب و معجزه‌وار برای او رقم خورد. او در بازی رده‌بندی حریفی از مولداوی تا پایان وقت اول ۷ بر صفر از رقیب عقب بود اما بازگشتی تاریخی را رقم زد. درحالی که کشتی‌گیر مولداوی فقط یک امتیاز تا پیروزی فاصله داشت، گرایی در چند ثانیه توانست با نتیجه ۱۰ بر ۸ حریف خود را شکست دهد تا مرد برنزی تیم‌ملی در روز اول شود. در وزن 85کیلوگرم هم حسین نوری مدال برنز را به گردن آویخت تا ایران در روز اول 3 مدال به دست بیاورد.
نائب قهرمانی تیمی
روز گذشته هم مهرداد مردانی که جانشین سوریان شده است، شهاب قوره جیلی، یوسف قادریان و محمد الیاسی هم در رسیدن به فینال ناکام ماندند تا کشتی فرنگی ایران بدون کسب مدال طلا رقابت‌های جهانی را به پایان برساند؛ اگرچه با توجه به پخش شدن مدال‌ها بین کشورهای مختلف در روز دوم مسابقات  ایران توانست عنوان نائب قهرمانی جهان را در بخش تیمی کسب کند.


تعداد بازدید :  411