شماره ۱۲۰۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
دورگه جدید تیم‌ملی از سوئد می‌آید
سامان قدوس، آخرین شکار کی‌روش

شهروند| در ادامه روند حضور فوتبالیست‌های دورگه ایرانی در فوتبال ایران، این‌بار هم یک بازیکن دو تابعیتی دیگر در آستانه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی ایران قرار دارد. صحبت از «سامان قدوس»‌ هافبک 23‌ساله ایرانی است که مورد توجه کی‌روش قرار گرفته و خودش هم برای حضور در تیم‌ملی ایران تمایل زیادی نشان داده است.
کی‌روش و شکار بهترین‌ها
مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی فوتبال ایران همزمان شد با حضور فوتبالیست‌های دورگه ایرانی که حتی نامشان هم به گوش ما نرسیده بود. اگرچه تمام دورگه‌هایی که به ایران آمدند، نتوانستند رضایت مرد پرتغالی را جذب کنند اما یک رضا قوچان‌نژاد کافی بود که اهالی فوتبال بابت شکار او توسط کی‌روش از سرمربی تیم‌ملی ممنون باشند. این‌بار هم صحبت از یک مهاجم جوان 23ساله است که در لیگ فوتبال سوئد می‌درخشد.
قدوس و درخواست تغییر تابعیت
کارلوس کی‌روش بعد از تماشای بازی‌های سامان قدوس برای تیم اوسترسند در لیگ برتر فوتبال سوئد، او را پسندیده و به این بازیکن پیشنهاد حضور در تیم‌ملی را داده است. سایت‌های سوئدی خبر داده‌اند؛ قدوس درخواست تغییر تابعیت کرده و قصد دارد به تیم‌ملی ایران بپیوندد. او با 10 گل در 27 بازی فصل گذشته یکی از پدیده‌های فوتبال سوئد به‌ شمار می‌آید که در تور ژانویه برای تیم‌ملی سوئد مقابل ساحل عاج به میدان رفت. قدوس در دومین بازی ملی‌اش در برابر اسلواکی توانست اولین گلش را برای تیم‌ملی سوئد به ثمر برساند. او در لیگ امسال سوئد در 12 بازی 3 گل به ثمر رسانده اما آمارش در جام حذفی خیره‌کننده است. مهاجم ایرانی‌الاصل اوسترسند در هفت بازی جام حذفی 7 گل برای تیمش زده و همین باعث تمایل کی‌روش به حضور او در تیم‌ملی ایران شده است.
تمایل قدوس به حضور در تیم‌ملی ایران
حضور در جام‌جهانی 2018 رویای بزرگی برای این مهاجم است. به همین دلیل او بعد از این‌که متوجه شد مورد نظر کی‌روش است، می‌خواهد تابعیت ایرانی بگیرد. رسانه‌های سوئدی از تمایل او برای حضور در ایران خبر داده و نوشته‌اند؛ خون ایرانی در رگ‌های قدوس جاری است و او دوست دارد به ایران برود. ظاهرا مسئولان فوتبال ایران هم از قدوس خواسته‌اند تا یک‌ماه آینده اقدامات لازم برای گرفتن تابعیت ایرانی را انجام دهد.
قدوس گمشده ترکیب ایران
ظاهرا قدوس مشکلی برای بازی در تیم‌ملی ندارد، چون فقط در بازی‌های دوستانه برای تیم‌ملی سوئد به میدان رفته و از این‌که می‌تواند برای ایران بازی کند، بسیار خوشحال است. او درباره شانس خود برای بازی‌کردن در تیم‌ملی ایران گفته است: «برای من افتخار بزرگی است که برای ایران بازی کنم و اطمینان دارم پدر و مادرم به من افتخار خواهند کرد.» توانایی قدوس برای بازی در سمت راست و مهاجم مرکزی و‌ هافبک تهاجمی باعث شده خیلی‌ها او را گمشده ترکیب تیم‌ملی بدانند و به همین دلیل کی‌روش بشدت خواستار حضور او در ایران است.

 


تعداد بازدید :  799