شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش ارزش یورو در برابر دلار
همزمان با انتشار نتایج آزمون اضطراب بانک مرکزی اروپا و کاهش نگرانی‌ها درباره ترازنامه بانک، ارزش یورو در برابر ارزهای دیگر افزايش یافت. با افزایش اعتماد به اقتصاد آلمان ارزش یورو در برابر دلار بیشتر شد. از سوی دیگر برنده شدن دیلما روسف در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل برای دومین مرتبه، سبب شد ارزش واحد پولی آن کاسته شود.

لابی برای لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا
بیش از 12شرکت تولید‌کننده نفت آمریکا لابی در دولت فدرال تشکیل داده‌اند تا ممنوعیت 40ساله صادرات نفت خام آمریکا را لغو کنند. حامیان این حرکت به افزایش فرصت‌های شغلی و امنیت ملی به‌عنوان مزایای این برنامه اشاره می‌کنند.

تلاش برای افزایش تقاضای مصرف در چین
کاهش ناگهانی تقاضای مصرف‌کننده در چین برخی کارشناسان را درباره رشد جهانی اقتصاد و بورس کاسته است. کاهش تقاضای مصرف چین احتمال دارد در بازارهای سهام جهان مشکلاتی ایجاد کند.

افت 18‌درصدی قیمت بنزین در آمریکا
قیمت بنزین طی 2هفته گذشته در آمریکا با 18‌درصد کاهش به پایین‌ترین میزان خود در ۴‌سال گذشته رسیده است. براساس آخرین مطالعات صورت گرفته توسط لاندبرگ، قیمت بنزین در ایالات‌متحده با 18‌درصد کاهش در 2هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود در 4‌سال گذشته رسید که کاهش جهانی قیمت نفت یکی از اصلی‌ترین دلایل آن عنوان شده است.


تعداد بازدید :  55