شماره ۱۱۹۹ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
حافظی، عضو شورا در آخرین جلسه شورای شهر تهران از یکی دیگر از تخلفات شهرداری پرده برداشت
ماجرای برداشت ۲۸میلیارد تومان از حساب‌های سازمان بازنشستگی
حافظی: 28‌میلیارد تومانی که از این حساب‌ها برداشت شده، به خزانه سازمان و شهرداری واریز نشده است معاون برنامه‌ریزی شهرداری: شماره‌حساب‌ها چند‌سال قبل افتتاح شده، وقتی پرسیدم که چرا حساب‌ها را خالی کردید ، گفتند قبل از این هم برداشت می‌شد جدیدی، عضو شورا: عده‌ای با طناب قانون آقای شهردار به چاه افتادند و نیست و نابود شدند

شهروند| در سیصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، دو جلسه مانده به پایان عمر شورای چهارم، «رحمت‌الله حافظی» بار دیگر از لزوم شفافیت‌سازی در شهرداری تهران سخن گفت و در تذکری به موضوع برداشت از حساب‌های سازمان بازنشستگی شهرداری پرداخت. «عباس جدیدی» از نامه‌های بی‌پاسخش به تیم مدیریت شهری سخن گفت، «مجتبی شاکری» و «محمد سالاری» درباره تغییر نام میادین شرق تهران به بحث نشستند و اعضا هم در طرحی دوفوریتی نصب یادمان اقتدار به یاد شهید محسن حججی را تصویب کردند.
«حساب‌های غیرمجاز سازمان بازنشستگی» و پاسخ معاون شهردار
«رحمت‌الله حافظی» نامی است که در یک‌سال گذشته افشاگری‌های فراوانی درباره تخلفات شهرداری تهران داشته و مشی متفاوت از دیگر اصولگرایان شورا برگزیده است. او دیروز هم موضوع تازه‌ای را درباره حساب‌های سازمان‌ بازنشستگی مطرح کرد. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که باخبر شدیم که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بدون رعایت ضوابط چند حساب بانکی در بانک تجارت ایجاد کرده است، گفت: «متاسفانه چند روز قبل حدود 28‌میلیارد تومان از این حساب‌ها برداشت شده اما به خزانه سازمان و شهرداری ریخته نشده است که باید پرینت ورودی و خروجی حساب‌ها به اعضای شورای شهر تهران ارایه شود.» حافظی با بیان این‌که براساس چه مجوزی چنین حساب‌هایی افتتاح شده از مسئولان شهرداری خواست تا پاسخگو باشند. در ادامه این جلسه، «ناصر امانی»، معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران در مورد شماره حساب‌های مورد اشاره حافظی گفت: «شماره‌حساب‌ها چند‌ سال قبل افتتاح شده چراکه این سازمان آیین‌نامه مالی جداگانه‌ای دارد، اما از آقایان پرسیدم که چرا حساب‌ها را خالی کردید و آنها گفتند که از این حساب برداشت می‌شد که حساب‌ها را خالی کردند.» این توضیحات معاون شهرداری تهران به همراه نامه معاون مالی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، حافظی را قانع نکرد و قرار شد در مورد سرانجام این پول‌های برداشته شده، توضیحاتی از سوی سازمان بازنشستگی ارایه شود. علاوه‌براین، حافظی که در چهار‌سال گذشته ریاست کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر را برعهده داشت، در آخرین نطق پیش از دستور خود در جلسه دیروز، درباره اهداف تذکرات خود در این دوره گفت: «همه تلاش‌ها، بحث‌ها و گفت‌وگوها طی 4‌سال گذشته در راستای انجام ماموریت‌ها و برای انجام وظایف نمایندگی و برای حفظ صرفه و صلاح شهروندان بود.»
ماجرای نامه‌های جدیدی به قالیباف
«عباس جدیدی» یکی از ورزشکارهای شورای چهارم شهر تهران است که با وجود تبلیغات فراوان نتوانست رضایت مردم برای عضویت در پنجمین دوره این شورا را کسب کند، اما در چندماه گذشته تا توانسته نسبت به عملکرد تیم قالیباف انتقاد کرده است. او دیروز هم شیوه خود را ادامه داد و از «محمدباقر قالیباف»، شهردار تهران خواست که پاسخی به نامه‌ها و انتقاداتش داشته باشد. قهرمان سابق کشتی جهان دیروز خطاب به معاون شهردار گفت: «هنگامی که مقدمات انتخابات ریاست‌جمهوری درحال برگزاری بود، به بنده پیشنهاد می‌دادند که با توجه به این‌که احتمال شائبه و جوسازی وجود دارد، تذکراتی ارایه نشود که بنده هم اطاعت کردم. یک‌سری واگذاری ملک و املاک اتفاق افتاده است که من در مورد آن قضاوت نمی‌کنم و قضاوت را به قوه قضائیه واگذار می‌کنم. اگر این موضوعات قانونی بوده، شهرداری باید دفاع کند. یک عده با طناب قانون آقای شهردار به چاه افتادند و نیست و نابود شدند. آیا سزاوار است که از پاسخ دادن امتناع کنند. آقای قالیباف جواب نامه‌هایم را بدهید.» تذکر جدیدی با واکنش معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران روبه‌رو شد و امانی از تعداد پاسخ‌های شهرداری به مکاتبات این عضو شورا سخن گفت: «عباس جدیدی در این چهار‌سال 1170 مکاتبه با شهرداری تهران داشته که تنها 15 مکاتبه او که در دو هفته اخیر بوده بدون پاسخ مانده است. جدیدی در این مدت 5 تذکر رسمی به شهرداری تهران داشته که 4 مورد آن پاسخ داده شده و پنجمین تذکر نیز دو روز قبل با امضای چمران به معاونت رسیده است.» البته درخواست جدیدی از قالیباف برای پاسخ به نامه‌هایش تنها فعالیت دیروز او نبود و ارایه گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۵ که با تمجید از شهردار تهران همراه بود هم واکنش جدیدی را به همراه داشت: «شما برای بیان مشکلات منطقه 15 این‌جا هستید نه تعریف و تمجید از آقای قالیباف. منطقه 15 با انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی همچون کارتن‌خواب‌ها، معتادان مهاجر، بافت فرسوده، دستفروشان و... دست و پنجه نرم می‌کند، اما دبیر شورایاری این منطقه هیچ اشاره‌ای به این موضوعات نکرد.»
مناقشه اعضا بر سر تغییر نام فلکه تهرانپارس
برخی تغییرات در نام میادین و خیابان‌های تهران در چهارسال گذشته با انتقاد تعدادی از اعضای شورای شهر و شهروندان ساکن در این مناطق روبه‌رو شد که بیشترین واکنش‌ها در یک‌سال گذشته مربوط به تغییر نام فلکه‌های اول تا سوم تهرانپارس بود. در جلسه دیروز هم بحث تغییر نام فلکه اطلاعات در منطقه شرق تهران مورد مناقشه قرار گرفت، به‌گونه‌ای که «مجتبی شاکری»، رئیس کمیته نامگذاری شورا خواستار تغییر نام فلکه اطلاعات به نام یکی از شهدای اطلاعات شد که این مسأله مورد انتقاد «محمد سالاری»، رئیس کمیسیون شهرسازی قرار گرفت. سالاری در اعتراض به این تغییر نام گفت: «فلکه اطلاعات و خیابان شورا که تغییر نامش جزو پیشنهادهای کمیته نامگذاری است، در منطقه شرق تهران بسیار معروف هستند و نباید به این سادگی تغییر نام آنها تصویب شود. من چندی پیش تغییر نام فلکه اول تا سوم تهرانپارس را هم مورد انتقاد قرار دادم و بنا به گفته چمران قرار بود این تغییر نام مسکوت بماند و ابلاغ نشود، اما شاهد بودیم که این تغییر نام فلکه‌های اول تا سوم به نام سجادیه، جانبازان و قمر بنی‌هاشم ابلاغ شده و حتی تابلوهایش نیز تغییر کرده و مردم منطقه تهرانپارس از این تغییر نام گلایه دارند.» سالاری که برای شورای پنجم شهر تهران نامش در لیست امید قرار گرفت و در چهار ‌سال آینده هم عضوی از شورا خواهد بود، خطاب به شاکری گفت: «در نخستین جلسه نامگذاری شورای شهر پنجم نام این فلکه‌ها را عوض می‌کنیم. چرا بعضی اعضا منویات خود را در مورد تغییر نام‌ها دخالت می‌دهند درحالی‌که فلکه لوزی، چایچی و اطلاعات و همچنین خیابان شورا جزو هویت شرق تهران است.» شاکری هم در واکنش به سخنان سالاری گفت: «مسأله اینجاست که شما فکر می‌کنید در منطقه شرق تهران رأی دارید. شما اگر بچه تهرانپارس هستید من نیز بچه شرق تهران هستم و شما نسبت به این مصوبه پس از ابلاغ گلایه کردید و حالا که پلاک‌ها نصب شده یادتان افتاده است که آن را تغییر دهید. هر مصوبه‌ای در شورای شهر رأی‌گیری می‌شود و نباید این‌گونه رفتار کنید.» نتیجه این بحث منجر به رأی نیاوردن تغییر نام فلکه اطلاعات شد و تغییر نام خیابان شورا هم که موردانتقاد چمران قرار گرفته بود به بررسی بیشتر موکول شد.
تصویب دو فوریت طرح «نصب یادمان اقتدار به یاد شهید حججی در تهران»، تذکر «محمد حقانی»، رئیس کمیته محیط ‌زیست شورا درباره نامناسب بودن تور فاز 2 باغ پرندگان تهران و خطر مرگ این پرندگان و همچنین انتقاد رئیس شورا از شرایط کنونی خیابان ۳۰تیر با این جمله که «جلوی خیابان را تبدیل به قهوه‌خانه کردند که مردم در آن کالباس می‌خورند» برخی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران بود.


تعداد بازدید :  499