شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
... ورود سامانه بارشی از غرب زاگرس

بررسی داده‌های ماهواره‌های هواشناسی نشانگر این است که طی 24 ساعت آینده با تقویت جریان‌های سرد شمالی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی نقاط شمال غرب و شمال شرق کشور، با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات با بارش برف مواجه خواهیم بود. این بارش‌ها امروز دوشنبه و فردا سه شنبه در استان اردبیل و سواحل غربی خزر ادامه خواهد داشت.
همچنین با توجه به وضعیت موجود، تشدید بارش‌ها در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران طی امروز و فردا دور از انتظار نخواهد بود. در روز دوشنبه نیز در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. علاوه بر آن همچنین از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب و سپس دامنه‌های زاگرس، ابرناکی و بارش پراکنده شروع می‌شود. در روز سه شنبه با نزدیک شدن توفان حاره‌ای نیلوفر به سواحل دریای عمان، این دریا در روز چهارشنبه نیز توفانی بوده و همچنین بارش پراکنده در مناطق ساحلی سیستان وبلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز دوشنبه کمی ابری همراه با وزش باد و درارتفاعات نیمه ابری همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 8 و 18 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری، گاهی با وزش باد و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه کاهش به 7 و17 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 6 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌و‌بختیاری، خنک‌ترین و استان‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  254