شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
اردوهای نشاط و امید فرصتی برای جوانان

ابوالفضل امینی هرندی، دبیر مجمع کشوری کانون‎های جوانان| جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌ مردم‌نهادی است که پایه فعالیت اعضا و داوطلبان آن سازمان جوانان هلال‌احمر است؛ این سازمان به ‌عنوان درگاه ورودی جمعیت، نقش ایجاد سرمایه‌های انسانی در جمعیت هلال‌احمر را عهده‌دار است. سازمان جوانان با اعتماد به نسل جوان در عرصه‌های فرهنگی توانسته صحنه‌های بی‌بدیل مهرورزی را خلق ‌کند. در این میان آنچه نیروی محرکه توان جوانی اعضا شده، حمایت مدیران ارشد جمعیت هلال‌احمر و سازمان جوانان است؛ حضور جوانان در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های سطح کلان این مجموعه مهر تاییدی بر این اعتماد است.
این موضوع پس از شکل‌گیری مجامع کانون‌های جوانان و دانشجویی در سطح کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ با شکل‌گیری این مجامع استعدادها و پرورش افکاری ناب و خلاقانه، بیش از پیش برای اعضای جوان فراهم شد و پس از انتقال نظرات افراد از دل کانون‌ها و مجامع در سازمان جوانان، برنامه‌ریزی متفاوتی برای اردوهای نشاط و امید تابستان ۹۶ رقم خورد. موضوعی که حتی مورد توجه دکتر سیدامیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز قرار گرفت. رئیس جمعیت هلال‌احمر صبح روز جمعه در جمع صمیمی دبیران و اعضای فعال کانون‌های دانشجویی مستقر در اردوگاه مهر بندرانزلی حاضر شد تا از نزدیک شاهد امواج سرشار از انرژی این جوانان پویا باشد. دکتر سیدامیر محسن ضیایی و همراهانش پس از بازدید از اردوگاه مهر بندرانزلی و بخش‌های مختلف اردو، در نشستی به گفت‌وگو با اعضای جوانان این مجموعه پرداختند و با اهمیت فراوان، پاسخگوی نظرات و گفته‌های آنان بودند و بر این مهم که بزرگترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر، جوانان آن هستند بار دیگر تأکید داشتند. اما اکنون و پس از گذشت تقریبا یک سال از فعالیت منسجم و شبکه‎ای مجامع جمعیت هلال‌احمر همه با اهداف آن به خوبی آشنا هستند و هدف از تشکیل مجامع سازمان جوانان هلال‌احمر را ارایه نظرات و پیشنهادات جوانان به بخش‎های تصمیم‎ساز هلال‌احمر و تبدیل این نظرات به برنامه پس از پالایش می‎دانند.
سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز با استفاده از همین ظرفیت‌ها با طرح‌ریزی و برنامه‎های متنوع ویژه اوقات فراغت جوانان تلاش می‎کند تا مسیر روشنی فراروی آنان گشوده شود و درس‎های ارزشمندی برای زندگی و آینده خود ذخیره سازند و استمرار حمایت‌های مسئولان در این مسیر بی‎انتها، باعث انتشار امواج نوع‌دوستی در سراسر کشور شده و به تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری محترم در راستای حضور پرشور جوانان در تمامی عرصه‎ها تا ساختن جهانی آرام کمک خواهد کرد.


تعداد بازدید :  163