شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
«شهروند» از خدمات جمعیت هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی اخیر گزارش می‌دهد
پا‌به‌پای «سیل»
2‌هزار تن از هموطنان در 21 شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند 79 تیم عملیاتی متشکل از 312 امدادگر و نجاتگر نسبت به امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی اقدام کردند با برپایی 11 دستگاه چادر امدادی ٩٦نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی به‌صورت اضطراری اسکان داده و 33 نفر به مناطق امن منتقل شدند

شهروند| پنجشنبه 19مردادماه سیل در 5 استان شمالی کشور جاری شد. به گزارش «شهروند» بارش‌های شدید باران در استان‌های گلستان، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان موجب جاری‌شدن سیل شد که براثر آن ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند، یک نفر در استان خراسان‌شمالی، 4 نفر در استان گلستان و 7نفر در استان خراسان رضوی. در خراسان شمالی ۴نفر در یک خودرو بودند و آب خودرو آنها را با خود برد که در این حادثه یک نفر از آنها جان خود را از دست داد. مفقود شدن چند نفر نیز باعث نگرانی مردم شده است. قطعی برق و بسته شدن جاده‌ها از خساراتی است که این سیل ایجاد کرده است.
 «امداد» بدون وقفه
پابه‌پای سیل عنوانی است برای سرخپوشان جمعیت هلال احمر که بی‌وقفه به ارایه خدمت پرداختند. رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که 79 تیم عملیاتی متشکل از 312 امدادگر و نجاتگر نسبت به امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی اقدام کردند، عنوان کرد: «با برپایی 11 دستگاه چادر امدادی ٩٦نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی به صورت اضطراری اسکان داده شده و 33 نفر به مناطق امن منتقل شدند.» مرتضی سلیمی درخصوص آمارهای بیشتر اظهار داشت: «2‌هزار تن از هموطنان در 21 شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.» مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی از١٩الی٢١مرداد تا ساعت 6:00 صبح، گفت: استان‌های گلستان، گیلان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و سمنان طی روزهای گذشته با سیل و آبگرفتگی درگیر بوده‌اند. او با اشاره به امدادرسانی در 21شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی، بیان کرد: تا روز شنبه 2نفر مفقودی در روستای شیرین‌آباد در شهرستان علی آباد وجود دارند که عملیات جست و جو و نجات این 2 نفر درحال انجام است. رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال عنوان کرد: با برپایی 11دستگاه چادر امدادی ٩٦نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی به‌صورت اضطراری اسکان داده و 33 نفر به مناطق امن منتقل شدند.
سلیمی با اشاره به این‌که امدادگران 69 واحد مسکونی را از سیلاب تخلیه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 395 تخته پتو، 175 تخته موکت، 175ست شست و شو و یک‌هزار و 539قوطی کنسروجات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده و امدادرسانی در خراسان رضوی و سمنان همچنان ادامه دارد.
انتقال سیل‌زدگان به مناطق امن
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی از نجات 9 تن از سیل‌زدگان روستای آق دربند سرخس که در محاصره آب مانده بودند توسط تیم امدادونجات هوایی جمعیت هلال‌احمر خبر داد. دکتر مجتبی احمدی گفت: 9 نفر از سیل‌زدگانی که در روستای آق دربند از توابع شهرستان سرخس در محاصره سیل بودند، توسط تیم امداد و نجات هوایی جمعیت هلال‌احمر و به وسیله بالگرد از محدوده سیل نجات داده شدند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی با تأکید بر این‌که پس از نجات 9 گرفتار در سیل، این افراد به مناطق امن منتقل شدند، بیان کرد: این افراد شامل 3مرد، 2 زن و 4کودک بودند که توسط بالگرد هلال‌احمر از منطقه خطر خارج و نجات یافتند.
توزیع اقلام غذایی
و بهداشتی
دکتر حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در رابطه با روند کمک‌رسانی این جمعیت در حادثه سیل دو روز اخیر به «شهروند» گفت: «علی آباد، آزادشهر، کلاله، مینودشت و گرگان از شهرستان‌های حادثه دیده در سیل اخیر استان گلستان بود‌ اند.» او با بیان این‌که مجموع تیم‌های عملیاتی درگیر در این استان 42تیم بوده است ادامه می‌دهد: «مجموع نیروهای امدادی: 167نفر و مجموع خودروهای امدادی: 43دستگاه بوده است.» بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان مجموع حادثه‌دیدگان: 845نفر بوده است . احمدی درخصوص اقلام توزیع شده نیز گفت: «موکت 170تخته؛ پتو 380تخته؛ قند85کیلوگرم، کنسرو 1210قوطی، حبوبات 40بسته، ست ظروف 85ست، کلمن 85عدد، روغن 85قوطی، برنج ۴۰ کیلوگرم، چای ۲۰بسته، پودر لباسشویی ۵۰ عدد، والور 40شعله بین آسیب‌دیدگان توزیع شده‌اند. یک نفر از مفقودین که خانم 35 ساله‌ای بود روز جمعه پیداشد و جست‌وجو همچنان برای یافتن ۲نفر مفقودی از خانواده ۳ نفره ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  385