شماره ۱۱۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
خنگی رمانتیک!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

بعضی وقت‌ها برخی اخبار آدم را بدجور می‌برد توی فکر و خیال. نه که حالا فکر کنید اووو چه خبر خاصی بوده که ذهن مرا این‌طور درگیر خودش کرده. خبر خیلی هم رمانتیک است. پژوهشگران کشف کرده‌اند انسان‌ها در مقابل افرادی که دوستشان دارند حدود 30درصد خنگ‌تر از حالات همیشگی رفتار می‌کنند. با این حساب من هر چه مرور می‌کنم می‌بینم:
الان علاقه من به اصلاحات و اعتدال و بزرگان این دو جریان سیاسی باعث نشده سی‌درصد خنگ‌تر شوم؟ مثلا وقتی به ما وعده می‌دهند کابینه‌ای با حضور زنان و اقوام و مذاهب تشکیل شود و بعد یک کابینه سرشار از سبیل و فقیر از لحاظ حضور اقوام تحویل‌مان می‌دهند و باز من تا 1400 دوستشان دارم، معنی‌اش این نیست که از نتایج این تحقیق سوءاستفاده می‌کنند؟ راستی تا بازارش گرم است چرا هیچ‌کس وعده حضور دیگر ادیان در کابینه را نمی‌دهد؟ وعده است دیگر. باد هواست. وقتی قرار نیست اجرا شود حداقل مطرحش کنند، کمی کیف صوتی کنیم.
من تازه فهمیدم دونالد ترامپ برخلاف چیزی که می‌گویند خیلی آدم احساساتی است و مردم دنیا را هم خیلی دوست دارد. این حجم از خنگی در رفتارهای ایشان حتما ناشی از همین خنگ‌تر شدن در برابر کسانی است که دوستشان دارد.
این‌جور که پیداست سیاست دنیا کلا بر پاشنه رومانتیسیته و عشق‌ورزی می‌چرخد. ترامپ تنها نیست. خاورمیانه هم البته در تولید مسائل عشقی و غیره به تولید انبوه رسیده و برای همین این سی‌درصد خنگی تأثیرگذار، در هر کوی و برزن منطقه خاورمیانه قابل ردیابی است.
- عزیزم میشه این ماشینو به نام
 من کنی؟
نه. ما هنوز ازدواج نکردیم که.
نکرده باشیم. خب ماشین را به نامم کنی چی میشه؟
هیچی. فقط ممکنه بعدش بذاری بری و دیگه باهام ازدواج نکنی.
پس معلومه اصلا دوستم نداری که هنوز به اندازه کافی خنگ نشدی. هر وقت بیشتر خنگ شدی بیا. خداحافظ.
پی‌نوشت: هرکس مدعی بشود متن گفت‌وگوی بالا زن‌ستیزانه بوده هم خیلی رمانتیک است. چون اگر با دقت مطالعه بفرمایید طوری نوشته‌ام که معلوم نشود کسی که ماشینش را به نام نمی‌زند مرد است یا زن. این وصله‌ها به من نمی‌چسبد و من به عدالت جنسیتی خیلی
 اعتقاد دارم.
پس نوشت ارسالی یکی از خوانندگان: آخی. عدالت جنسیتی‌ات را قربون خنگولی سی‌درصدی من! فهمیدم با این رویاپردازی‌هات به ما خوانندگانت خیلی علاقه داری که این‌قدر تولید
 خنگی می‌کنی.
یک گفت‌وگوی کشف شده از اصوات منتشره در کائنات:
عسیسم پس کی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران دوباره فعال میشه؟
هیس! مگه علاقه‌ات به من کم شده؟
نه. چهارسال دیگه هم صبوری می‌کنم!
پرسش خانمان‌برانداز: روزی تاریخ‌نویسی اهل جزیره سانتورینی در یونان نوشت: همه مردم این جزیره دروغگو هستند. زیرکی از او پرسید الان یعنی این جمله خبری شما هم
 دروغ بود؟
حالا حکایت همین محققان عزیز است. آیا وقتی در مورد این پدیده تحقیق می‌کردند عاشق بوده‌اند و خنگی ناشی از آن در نتیجه تحقیقات‌شان اثر گذاشته یا خیر؟


تعداد بازدید :  734