شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
ال‌کلاسیکو از دریچه آمارهای خاص
کارت از مسی، گل از رونالدو

شهروند| وقتی کاسیاس بعد از زودهنگام‌ترین گل ال‌کلاسیکوهای 3‌سال اخیر با دستکش‌هایش بازی می‌کرد، تصور دومین شکست متوالی رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکوهای دور رفت لالیگا، نزدیک به واقعیت ارزیابی می‌شد اما حتی دومین گل نیمار در ال‌کلاسیکو هم از عزم رئال‌مادرید برای کم کردن اختلاف 4 امتیازی در لالیگا   نکاست.
هفتاد و سومین پیشتازی
بارسلونا برای هفتاد و سومین بار گل اول تاریخ ال‌کلاسیکوهای لالیگا را به ثمر رساند؛ آنچه سومین توفیق متوالی آنها در زدن سیلی اول رویارویی‌های لیگی به رقیب اصلی بود. بعد از گل اول، بازی با حفظ جذابیت، اندکی فیزیکی شد و حتی مسی به میدان درگیری‌ها آمد. او به‌عنوان یکی از 4 کارت زردی نیمه اول بارسلونا، برای هفتمین‌بار در ال‌کلاسیکو کارت زرد گرفت. درواقع مسی بیش از هر رقابتی در جدال با رئال اخطار گرفته و فاصله تیم بعدی که او مقابلش کارت گرفته تا سفیدپوشان، 3 کارت است. در نیمه‌ای که دنی آلوس رکورد صد‌درصد پاس سالم را به نمایش گذاشت، رونالدو بیکار نماند. ستاره بی‌چون و چرای مادریدی‌ها از روی نقطه پنالتی در یازدهمین بازی متوالی هم گل زد تا به رکورد گلزنی‌های پی در پی خود از زمان پیوستن به رئال دست یابد. برای هفدهمین بازی متوالی هر 2 تیم حاضر در ال‌کلاسیکو گل زدند و طولانی‌ترین نوار گلزنی 2 طرف در تاریخ این رقابت را ثبت کردند. با پایان نیمه اول، پر تکرارترین نتیجه تاریخ ال کلاسیکو روی اسکوربورد برنابئو نقش بست اما 45 دقیقه دوم حکایت دیگری داشت.
بنزما از تیر به تور
همه از سوارس انتظار داشتند به‌عنوان اولین اروگوئه‌ای 8‌سال اخیر ال‌کلاسیکو خیلی بهتر از آخرین هموطن خود در این رقابت (پابلو گارسیا در ال‌کلاسیکوی 2006) ظاهر شود اما پپه با زدن اولین گلش در ال‌کلاسیکو، برتری را به اردوی پرافتخارترین تیم اروپا آورد. پیگیری ایسکو، پاس او به رونالدو، پاس رونالدو به رودریگس و ضربه بنزما، مهاجم فرانسوی را در دل تاریخ قرار داد. حالا بنزما آمار گل‌هایش در ال‌کلاسیکوهای خانگی را به 5 گل در 4 بازی اخیر رسانده. در تاریخ ال کلاسیکو، بنزما تنها بازیکن رئال بوده که در یک رقابت 2 بار تیر دروازه بارسا را به لرزه درآورده است. برتری 3 بر یک رئال‌مادرید نتیجه نهایی بود؛ آنچه پیش از این 12 بار دیگر در تاریخ ال‌کلاسیکوهای لالیگا هم ثبت شده؛ نتیجه‌ای مشابه ال کلاسیکوی 10 دسامبر 2011. رئال‌مادرید علاوه بر این‌که برای اولین‌بار، 2 بار متوالی با کاپیتانی کاسیاس، ال‌کلاسیکو را برد، ششمین پیروزی متوالی خود در لالیگا را به دست آورد و میانگین 5 گل درهر بازی فصل جاری را به ثبت رساند. حالا مادریدی‌ها گلزن‌ترین تیم 5 لیگ معتبر اروپا هستند؛ درحالی‌که مسی و نیمار روی هم اندازه رونالدو در لالیگا دروازه‌گشایی کردند.


تعداد بازدید :  201