شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
عامل تهديد به اسيدپاشي در پايتخت دستگير شد

شهروند| درحالی‌که پلیس اصفهان در
 یک قدمی مجرمان اسیدپاش قرار گرفته است، مردی در تهران آموزشگاه‌های غرب تهران را تهدید به اسیدپاشی کرد.
با وجود اين‌كه روزهای گذشته با پررنگ شدن جنایت اسیدپاشی، مسئولان کشور و قوه قضائیه از اشد مجازات برای این جنایتکاران خبر داده بودند، مردی مرموز در پایتخت نقشه سیاهی را کلید زد. این مرد جوان که از عاقبت کارش خبر نداشت وقتی در بن‌بست قانون قرار گرفت ادعای عجیبی را پیش روی کارآگاهان قرار داد.
در چند روز گذشته مردی با استفاده از تلفن‌های عمومی با آموزشگاه‌های غرب تهران تماس می‌گرفت و آنان را تهدید به اسیدپاشی
 می کرد. همین ماجرا کافی بود تا با شکایت مدیران آموزشگاه‌ها، کارآگاهان اداره آگاهی در یک قدمی این مرد مرموز قرار بگیرند. تحقیقات نشان می‌داد این فرد از تلفن‌های عمومی با آموزشگاه‌ها تماس می‌گیرد. عملیات پلیسی کلید خورد و ماموران توانستند این مرد را در زمان تماس دوباره با یکی از آموزشگاه‌ها در باجه تلفن عمومی دستگیر کنند.
سردار ساجدی‌نیا رئیس پلیس پایتخت در رابطه با این خبر گفت: پس از مطرح شدن ماجرای اسیدپاشی و شایعات متعدد در این خصوص طی 48 ساعت گذشته مسئولان و مدیران چند آموزشگاه در غرب تهران با پلیس تماس گرفته و اعلام کردند که از سوی فردی ناشناس به صورت تلفنی مورد تهدید اسیدپاشی قرار گرفته‌اند. تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی این فرد را هنگامی که مشغول مخابره پیام تهدیدآمیز از باجه تلفن بود، دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها انگیزه و علت اصلی کار خود را تأثیر گرفتن از شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام کرد.
رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری تعداد دیگری از مزاحمان تلفنی که در تماس با 110 اقدام به اعلام موارد اسیدپاشی قلابی کرده بودند، خبر داد و به ایسنا گفت: «تعدادی از این افراد بازداشت شده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد. پلیس با کسانی که امنیت و احساس امنیت شهروندان را به‌مخاطره بیندازند، طبق قانون قاطعانه برخورد خواهد کرد. از این رو افرادی که با ایجاد شایعه‌پراکنی در جامعه و نیز اقدامات بی‌جا پیرامون اسیدپاشی قصد آزار و اذیت شهروندان را دارند، باید بدانند که پلیس با آنان برخورد خواهد کرد.»
اسیدپاشی تهران دروغ محض است
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ناجا، خبر اسیدپاشی در تهران را تکذیب کرد و گفت: «این خبرها صحت ندارد و تنها در فضاهای مجازی بین افراد رد و بدل می‌شود که موج منفی را در جامعه ایجاد می‌کند و به رعب و وحشت ایجاد كرده بین افراد جامعه دامن می‌زند.»
سرهنگ غفاری در مورد تکذیب اخبار اسیدپاشی در تهران و دیگر شهرهای ایران از رسانه‌ها خواست تا برای جلوگیری از گسترش این اخبار کذب به نیروی انتظامی کمک کنند.
مرکز اطلاع‌رسانی آگاهی استان تهران نیز خبر اسیدپاشی در تهران را تکذیب کرد و گفت: «تاکنون خبری مبنی بر اسیدپاشی و ایجاد جرم در این خصوص به ما اطلاع داده نشده است.»
دانشجویان اصفهانی در امان هستند
نماینده سرپرست دانشگاه اصفهان شایعات اسیدپاشی به دانشجویان دانشگاه، ناامن بودن فضای دانشگاه و تعلیق امضای سرپرست دانشگاه اصفهان را تکذیب کرد. مسعود کثیری مدیر روابط‌عمومی دانشگاه اصفهان در رابطه با امنیت دانشجویان در نصف جهان گفت: «امسال 3804 نفر در دانشگاه اصفهان پذیرش شده ‪اند که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سهم دختران بیشتر از پسران است.اسیدپاشی عملی وقیح است و من آن را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنم، اما بدتر از اسیدپاشی، شایعاتی است که در برخی فضاهای مجازی رد و بدل می شود اما این موضوع که دانشجویان اصفهان در معرض خطر اسیدپاشی قرار گرفته باشند صحت ندارد. »
مرتکبین اسیدپاشی
 باید به اشد مجازات برسند
دادستان کل کشور گفت: از آن‌جا که جنایت اسیدپاشی قابل اغماض نیست، باید قصاص صورت گیرد و این افراد به اشد مجازات قانونی برسند.  حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی بعدازظهر یکشنبه - 4 آبان‌ماه - در حاشیه آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیراز در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان، گفت: افرادی که به‌عنوان مظنون این جنایت در اصفهان مورد اتهام هستند، در مرحله تحقیق قرار دارند. وی افزود: ستادی در دادستانی استان اصفهان جهت پیگیری این موضوع تشکیل شده است. دادستان کل کشور همچنین در رابطه با فعالیت‌های رسانه‌های بیگانه درباره موضوع اسیدپاشی خاطرنشان کرد: اولین اقدام آنان ارتباط دادن موضوع اسیدپاشی با امر به معروف و نهی از منکر بود که باید گفت این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم نداشته و کسی که مقید به اسلام است به خوبی به این امر واقف است که انجام چنین جنایاتی در شرع اسلام حرام اعلام شده است. به گزارش ایسنا، دادستان کل کشور با تأکید بر برخورد قاطع با عوامل این جنایت اعلام کرد: نتایج تحقیقاتی که از متهمان به عمل می‌آید به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  211