شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
عدد خبر

150 ‌هزار ‌میلیارد تومان معوقات بانکی تکان نخورد

با وجود تمامی هیاهویی که برای برگرداندن بیش از 87 یا در برخی اظهارات 150‌هزار‌ میلیارد تومان معوقات بانکی برپاست آمار معوقات بانکی نه‌تنها کاهش نیافته بلکه اغلب ثابت و یا حتی اضافه شده است. این درحالی است که برخلاف استانداردهای بین‌المللی برای نسبت 5‌درصدی مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی، این نسبت به 15‌درصد در ایران می‌رسد.

60 ‌هزار خودروی فرسوده جایگزین می‌شود

علیرضا فیض‌بخش رئیس ستاد مدیریت حمل‌‌ونقل و سوخت گفت: توافق ما با سایپا جایگزینی 60‌هزار خودروی فرسوده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال 30‌هزار خودرو جایگزین و بقیه در‌ سال آینده انجام شود. او افزود: در مهرماه گذشته 70‌هزار خودرو به کشور وارد و 70‌هزار خودرو از رده خارج شد درحالی‌که نسبت آن باید یک به 4 می‌بود.

1/5 درصد کاهش نرخ تورم در مهرماه

مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه مهرماه ‌سال‌جاری را 19.1‌درصد اعلام کرد که نسبت به 20.6‌درصد ماه قبل (شهریور) 1.5‌درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه (مقایسه با ماه مشابه‌ سال قبل) در مهرماه 14.2‌درصد اعلام شده که در مقایسه با شهریور ثابت مانده است. همچنین تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها درحالی‌که در شهریورماه 21‌درصد بوده در مهر به 18.1‌درصد رسیده است.

۶۷ پروژه نیمه‌تمام در صنعت پتروشیمی

محمدحسن پیوندی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از وجود ۶۷ پروژه نیمه‌تمام در صنعت پتروشیمی کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، توسعه پایین‌دست پتروشیمی پروتیلن‌محور خواهد بود. او افزود: صنعت پتروشیمی در ایران از نظر مدرن بودن، چیزی از کشورهای دیگر که صاحب صنعت پتروشیمی هستند، کم ندارد.

 


تعداد بازدید :  311