شماره ۱۱۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
موگرینی در سرزمین عجایب!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]
روز خبرنگار فرخنده. برای پاسداشت آنان روزنوشت یکی از خبرنگاران را این‌جا می‌آوریم تا بدانید برای تولید خبر چه کارها که نمی‌کنند:
شنبه صبح: امروز تحلیف رئیس‌جمهوری بود. کارت ورود نداشتم. دیدم یک نفر به نگهبان گفت رئیس‌جمهوری سائوتومه و پرینسیپ است. سرچ کردم دیدم کل جمعیت آن‌جا صدهزار نفر است. یعنی بازی پرسپولیس- استقلال که برگزار شود سائوتومه و پرینسیپ پر می‌شود و عده‌ای می‌مانند پشت جزیره و از روی نهنگ‌ها بازی را تماشا می‌کنند! این بود که گفتم منم رئیس‌جمهوری استادیومیته آزادیسپ هستم. مامور تشریفات سلام کرد و گفت خوش آمدید. بعد به همکارش گفت: چقدر مراسم تحلیف امسال با شکوه‌تر برگزار میشه!
شنبه عصر: چندروز پیش شنیدیم با لایحه افزایش سن ازدواج دختران مخالفت شده. وقتی داشتم به این موضوع فکر می‌کردم دیدم نماینده‌ها دور موگرینی جمع شده‌اند و سلفی می‌اندازند. یکی می‌گفت: «موگرینی کی بودی تو؟» اون یکی می‌گفت: «عکس نگیر حاج خانوم میبینه.» فکر کردم شاید اگر یک لایحه جدید به این مجلس بیاید، فوری رأی بیاورد. «لایحه کاهش سن موگرینی!»
یکشنبه ظهر: همه جا پر شده از واکنش‌ها به عکس‌های سلفی نمایندگان. داشتم فکر می‌کردم با وجود چنین نماینده‌هایی، ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مصونیت محسوب می‌شود. البته راه‌حل بهتری هم هست. ورود بانوان به ورزشگاه را آزاد کنند و ورود نمایندگان مجلس به ورزشگاه را ممنوع کنند. مطمئنم سردبیر می‌گوید باز نخود هر ‌آش شدی؟
یکشنبه عصر: بازنده هم باشی جوری ببازی که تشویقت کنند. مثل یوسین بولت. در روز خداحافظی برای اولین‌بار نتوانست مدال طلای دوی صد متر را بگیرد و سوم شد. بعد هم در مصاحبه‌اش گفت من خوب نبودم. یاد برخی بازنده‌های وطنی افتادم که زمین کج و سوت داور و ربنای شجریان و رأی حرام را عامل پیروزی می‌دانند. هشتگ هم با خودتان. هر هشتگی بزنم علیه خودم استفاده خواهد شد.
یکشنبه شب: دیدم یکی از نمایندگان گفته من به فارسی گفتم مرگ بر آمریکا، درود بر اروپا و موگرینی با شست حرف مرا تأیید کرد. چرا خارجی‌ها این‌قدر زود با فرهنگ ایران آشنا می‌شوند؟ موگرینی فردا توییت نکند صبح تو تهران رفتیم کلپچ زدیم به بدن؟
دوشنبه دم صبح: یکی از نماینده‌ها پیام داد بیداری؟ می‌خواستی مصاحبه بگیری الان وقتشه. پرسیدم چرا این موقع شب بیدارید؟ جواب داد: خوابم نمی‌برد. نشسته‌ام فکر می‌کنم موگرینی موقع سلفی انداختن گفت هُلو یا هِلو؟ خیلی موضوع مهمی است. خیلی. در سرنوشت برجام هم خیلی اثر خواهد گذاشت.
دوشنبه صبح: خانم مولاوردی گفته در دولت، وزیری داشتیم که اعتقاد به حضور زن‌ها نداشت اما اسمش را نمی‌آورم! لازم نیست اسمش را بگویید. کافی است موگرینی یک جلسه با دولت داشته باشد. هر وزیری که با موگرینی سلفی انداخت همان وزیرِ اسمش را نبر است!
دوشنبه عصر: با یکی از نماینده‌ها چای می‌خوردیم. صحبت کشید به دیدارشان با موگرینی. بنده خدا گفت چرا کاری نمی‌کنند تو مجلس هم مثل سوییس باد بیاید؟ گفتم قبلا تو مجلس با ساپورت پوشیدن بانوان مخالفت می‌شد، حالا شما می‌خواهید مملکت سوییس بشود؟ یکهو بگویید آزاده نامداری هم برنامه اُپرا را اجرا کند!


تعداد بازدید :  1003