شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
اخبار جهان

واکنش‌های بین‌المللی به کشتار سربازان مصری در صحرای سیناء
اخوان‌المسلمین و نهادهای دینی مصر کشتار اخیر سربازان مصری در شبه‌جزیره سیناء را به شدت محکوم کردند و در همین حال یک منبع آگاه مصری اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر طی روزهای آتی احداث منطقه مرزی حائل میان مصر و نوار غزه را آغاز خواهند کرد.
به گزارش الجزیره، اخوان‌المسلمین در بیانیه‌ای انفجار اخیر در سیناء را که به کشته شدن 31 سرباز مصری انجامید محکوم کرد و «رهبر کودتا» و معاونان برجسته وی را مسئول کشتار سربازان خواند. همزمان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز به شدت این حملات را محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان و دولت مصر تسلیت گفت. آمریکا نیز این حملات را محکوم و بر پایبندی خود به حمایت از دولت مصر در تلاش‌هایش برای مقابله با خطر تروریسم تأکید کرد.
در پی رخدادهای امنیتی در شبه‌جزیره سیناء، حماس اعلام کرد که مصر رسما به این جنبش ابلاغ کرده است که مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخته است.

فرانسه میزبان روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان
همزمان با تلاش‌های تازه اروپا برای پایان دادن به درگیری‌های شدید در قره‌باغ، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز میزبان روسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواهد بود. یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه پیش از این دیدار به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگرچه پس از 2 دهه درگیری‌های خونین تعداد بسیار اندکی انتظار یک موفقیت و پیشرفت را دارند اما بسیار مهم است که روسای جمهور این دو کشور را گردهم آورده، از آنها بخواهیم تا با هم همکاری کنند و تنش‌ها را مجدداً کاهش دهند». در همین حال وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در اظهاراتی تند‌‌ گفت: «تروریسم بخش لاینفک سیاست ملی ارمنستان است و این کشور از آن حمایت می‌کند».

ارتش لیبی کنترل بخش گسترده‌ای از بنغازی را به دست گرفت
سخنگوی ارتش لیبی از کنترل این ارتش بر بیش از 90‌درصد شهر بنغازی خبر داد. به گزارش مهر، ارتش لیبی اعلام کرد که کنترل بخش گسترده‌ای از شهر بنغازی را به دست گرفته است. «محمد حجازی» سخنگوی ارتش لیبی در یک تماس تلفنی با شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که بیش از 90‌درصد مناطق مختلف شهر بنغازی هم‌اکنون در کنترل ارتش لیبی است. وی همچنین تأکید کرد که گروه‌های مسلح ساکن در برخی مناطق بنغازی ازجمله مرکز این شهر توسط ارتش محاصره شده‌اند. از سوی دیگر «عقیله صالح عیسی» رئیس پارلمان منتخب لیبی اعلام کرد که ارتش این کشور به تنهایی قادر است ریشه‌های تروریسم را در لیبی بخشکاند و این کشور را از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی کند. وی در ادامه مشارکت هرگونه نیروی بیگانه و خارجی را در جنگ علیه گروه‌های مسلح در لیبی در کنار ارتش این کشور رد کرد.


تعداد بازدید :  264