شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
بهارستان

رئیس مجلس از وزارت علوم برای تهیه گزارش تخلفات در بورسیه‌ها تشکر کرد
رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به تخلفات در بورسیه‌ها گفت: از اقدام وزارت علوم که نتایج کار را ارایه کردند تشکر می‌کنیم و این کار باید با دقت صورت می‌گرفت و در همین زمینه دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی از قبل تذکرات جدی به وزارت علوم داده بود که برخی از این بورسیه‌ها تخلف از قانون است و باید اصلاح شود.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی ادامه داد:  دیوان محاسبات باید پیگیر موضوع باشد تا با متخلفان برخورد جدی شود اما تعجب‌آور است که در موضوعی که دولت و مجلس هر دو مصمم به پیگیری آن هستند به ناروا طوری حرف‌زده می‌شود یا در رسانه‌ها منعکس می‌شود که مجلس با پیگیری موضوع مخالف است و حتی استیضاح وزیر به دلیل پیگیری تخلفات بورسیه‌ها بوده است. لاریجانی خاطرنشان کرد:  حال آن‌که دیوان محاسبات که نهادی زیر مجموعه‌ مجلس است پیگیر این تخلف بود و بحث استیضاح هم ربطی به مساله‌ بورسیه‌ها نداشت. مسائل دیگری در رابطه با زمینه‌ رفتار سیاسی و فرهنگی وزیر و انتصابات ایشان بیشتر دلیل استیضاح بود. البته در مسأله استیضاح در مجلس عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق بودند اما چرا غیرمنصفانه عمل می‌کنید؟

نشست نیلی‌احمدآبادی با فراکسیون رهروان
نشست فراکسیون رهروان ولایت مجلس با نیلی‌احمد‌آبادی روز گذشته برگزار شد. دبیر فراکسیون رهروان ولایت گفت: وزیر پیشنهادی علوم رزومه کاری خود را به نمایندگان ارایه کرد و به سوالات و دغدغه نمایندگان پاسخ داد. ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه روز گذشته شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: تلاش می‌شود تا چنانچه مجلس نظر مساعدی داشته باشد جلسه رأی اعتماد در چهارشنبه هفته جاری برگزار شود اما درخصوص حمایت فراکسیون از وزیر پیشنهادی بنا شد در جلسه دیگری توضیحات وزیر پیشنهادی توسط اعضا استماع شود که زمان این جلسه به زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد بستگی دارد.

 


تعداد بازدید :  274