شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
تریبون جمعه

امام جمعه موقت تهران:
جنایات داعش از نشانه‌های ظهور است
ایلنا|  امام جمعه موقت تهران با یادآوری جنایات داعش در سوریه، شام و عراق، از این جنایات به‌عنوان نشانه‌های ظهور نام برد و گفت: اوضاع نشان می‌دهد که زمینه ظهور نزدیک است. بنابراین معلوم می‌شود که خدمت در این کشور برای همه معصومان عبادت است و باید همه اطوار و نوشتار و حرکات ما با این نور باشد. آیت‌الله امامی کاشانی روز گذشته در خطبه دوم نمازجمعه تهران با بیان این مطلب به برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: در این مراسم تنفیذ، رهبری عزیز مطالب مهمی را مطرح کردند که بنده به یک نکته اشاره می‌کنم و آن نکته این است که امام‌خمینی(ره) این دریای متلاطم را به حرکت درآورد و چنین تحولی ایجاد کرد. خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: ایران کشوری مرده بود که به‌لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ضعیف بود و دشمنان نیز خواستار چنین وضعی بودند، تغییر کرد. این‌که رهبری به هیاهوی دشمنان درمورد پرتاب ماهواره‌بر تأکید کردند، به این خاطر است که دشمنان نمی‌خواهند جوانان ما را رشد کنند.

امام جمعه مشهد:
مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر است
تسنیم|  حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی با بیان این‌که مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند که من شما را به سمت ریاست‌جمهوری منصوب می‌کنم. امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که سیره سیاسی امام رضا(ع) یک منبع برای آموزش‌های سیاسی است خاطرنشان کرد: دوران امام رضا(ع) دوران فتنه بود چرا که خلفای عباسی بعد از برخوردهای فیزیکی و نظامی باز هم دیدند پس از شهادت امام هفتم 1.5‌میلیون نفر برای تشییع پیکر ایشان حاضر بودند و به همین علت وارد فاز فتنه شدند. نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مأمون قصد داشت همانند استکبار که در صدد نفوذ سیاسی و فرهنگی برای براندازی ایران است از شگردهای سیاسی برای براندازی امامت استفاده کند.
علم‌الهدی با اشاره به برخی از رفتارهایی که در فضای سیاسی در جریان است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برخی از جریانات سیاسی اقدامات غیراخلاقی را انجام می‌دهند و آنها را به اقتضای فضای سیاسی نسبت می‌دهند و ادعا دارند که این موضوعات تناقضی با دینداری ندارد.

امام جمعه شیراز:
مراسم تنفیذ برای رأی مردم حجت شرعی ایجاد می‌کند
مهر|  نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید در مقابل جهانیان چهره‌ای زیبا از همدلی و همبستگی میان قوا و مردم را نشان داد تا بتوانیم در مقابل دشمنی‌ها به پیروزی برسیم.
آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز شیراز گفت: روز پنجشنبه شاهد مراسم تنفیذ بودیم و شنبه شاهد مراسم تحلیف هستیم، این مراسم یک تشریفات نیست بلکه حرکت محتوایی و تعهد است که امضاء می‌شود و در این دنیا و آخرت مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر تنفیذ نباشد کسی حق دخالت در امور مردم و عزل و نصب مسئولان نخواهد داشت و باید با فرمان ولی فقیه باشد تا به رأی مردم حجت شرعی ایجاد کند.
امام جمعه شیراز گفت: باید موانع از سرراه تولید بر‌داریم زیرا از این‌که یک سرمایه گذار را یک‌سال منتظر نگه داریم به هدف نخواهیم رسید. از طرفی دیگر در دولت دوازدهم باید جلوگیری از فساد را در اولویت قرار داد به‌خصوص کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند  و گرفته‌اند.
او با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار نیز گفت: اگر رسانه‌ها در مسیر انقلاب نباشند و عوامل نفوذ را نشکنند می‌توانند جاده صاف‌کن نفوذ باشند اما خوشبختانه رسانه‌هایی که در انقلاب شکل گرفتند منافع ملت را می‌شناسند و برای آن تلاش می‌کنند.

امام جمعه موقت زاهدان:
اگر یک کشور حقوق بشر را به درستی اجرا کرده باشد، ایران است
ایسنا|  امام جمعه موقت زاهدان گفت: اگر در دنیا یک کشور باشد که حقوق بشر را به‌درستی اجرا کرده باشد، ایران اسلامی است.
حجت‌الاسلام راهداری روز گذشته در خطبه دوم نمازجمعه زاهدان اظهارکرد: امروزه کسانی که ادعای حقوق بشر دارند مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیدند. با توجه به کودتای 28 مرداد که خواستند جلوی اسلام را بگیرند جنگ تحمیلی را در ایران راه انداختند تمام قوانین را نقض کردند بعد در پشت تریبون از حقوق بشر حرف می‌زنند، در واقعیت حقوق بشر یعنی صحیفه سجادیه امام سجاد(ع).
امام جمعه موقت زاهدان گفت: چرا حج امسال مهم‌ترین حج نامگذاری شده است؟ چرا که همه می‌خواستند فاجعه منا را به گردن خود ایرانی‌ها و سایر کشورها بیندازند، همان‌طور که آمریکا و انگلیس حمایت فراوانی از کشور عربستان کردند.
او گفت: نکته دیگری که این حج خیلی مهم شمرده شده این است که آمریکا و انگلیس، ایران را حامی تروریسم می‌دانند پس امیدواریم با اعزام کامل حجاج به تمام این حرف‌ها خاتمه دهیم.


تعداد بازدید :  325