شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
ویترین ایران

یادداشت همکاری بانک مرکزی ایران و روسیه
مهر|  در جلسه کارگروه همکاری مالی و بانکداری کمیسیون دایمی ایران- روسیه، یادداشت تفاهمی به امضای مسئولان بانک مرکزی دو کشور رسید. همچنین این جلسه، به ریاست دمیتری اسکوبلکین، معاون بانک مرکزی روسیه و غلامعلی کامیابی، معاون بانک مرکزی ایران برگزار شد.

پالایش نفت عراق
 در ایران سیاسی شد
تسنیم| مقامات استان کرکوک عراق گفتند، این استان شمالی عراق از همکاری در هر طرحی برای انتقال نفت کرکوک به ایران خودداری می‌کند، زیرا دولت مرکزی عراق دراین‌باره با این استان هیچ‌گونه مشورتی انجام نداده است.
دولت مرکزی در بغداد و دولت نیمه خودمختار اقلیم کردستان هر دو از چاه‌های مختلف واقع در میادین کرکوک نفت استخراج می‌کنند و بر سر مناطق تحت‌ اختیار اختلاف‌نظر دارند. پس از آن‌که ارتش عراق از دست نیروهای داعش فرار کرد، نیروهای کرد در ژوئن‌ سال 2014 برخی از میادین کرکوک را از دست داعش پس گرفتند، اما دولت مرکزی کنترل اقلیم بر این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد.

قیمت اوراق مسکن
 به 17‌میلیون تومان رسید
این روزها برای خرید هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن باید حدود ۷۹‌هزار تومان هزینه کرد، با این حساب مجردهای تهرانی برای گرفتن وام ۶۰‌میلیون تومانی مسکن باید ۹‌میلیون و۴۸۰‌هزار تومان صرف خرید اوراق کنند. همچنین زوج‌های تهرانی برای ۱۰۰‌میلیون تومان وام مسکن می‌توانند تا سقف ۱۵‌میلیون و۸۰۰‌هزار تومان تسه بخرند. این مبلغ با احتساب ۱۰‌میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۲۰ برگ بهادار با قیمت یک‌میلیون و۵۸۰‌هزار تومان از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند، در مجموع باید حدودا ۱۷‌میلیون و۳۸۰‌هزار تومان صرف خرید ۲۲۰ برگ اوراق شود.

آلودگی هوا عامل نابودی
 پروتیین محصولات کشاورزی
تسنیم|  نتایج یک پژوهش جدید حاکی است؛ افزایش سطح دی اکسیدکربن ناشی از گرم‌شدن زمین مقدار پروتیین محصولات کشاورزی نظیر برنج و گندم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند، هنوز نمی‌دانند که چرا و چگونه انتشار گاز دی‌اکسیدکربن موجب کاهش پروتیین و دیگر مواد مغذی موجود در گیاهان می‌شود، اما به دلیل افزایش سطح دی‌اکسیدکربن موجود در جو زمین، احتمالا تا ‌سال 2050 میلادی احتمالا 150‌میلیون نفر دیگر از مردم جهان در معرض ریسک کمبود پروتیین قرار خواهند گرفت.


تعداد بازدید :  320