شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
وضع نامطلوب چمن یادگار یک‌سال پس از تعویض
پارک یا زمین فوتبال؟

شهروند| زمین چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز بعد از گذشت یک‌سال از تعویض همچنان شرایط نامناسبی دارد تا این موضوع به چالش بزرگی برای تیم‌های تبریزی تبدیل شود.
چمن یادگار مثل پارک!
چند روز قبل دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس بود که محمد ایرانپوریان یکی از بازیکنان باتجربه تراکتورسازی به انتقاد از وضع چمن ورزشگاه یادگار پرداخت: «چطور می‌شود وقتی تیم‌ها در آزادی یا نقش جهان بازی می‌کنند کیفیت بازی بالا می‌رود و بازیکنان می‌توانند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. دلیلش این است که زمین مناسب بازی فوتبال همان چمن آزادی و نقش جهان است اما چمن ورزشگاه‌هایی مانند یادگار امام تبریز بیشتر به چمن پارک شباهت دارد!» انتقاد بازیکنان تراکتورسازی بعد از بازی هم ادامه داشت و مهدی کیانی نیز به این مسأله واکنش نشان داد: «چمن ورزشگاه یادگار امام زیاد خوب نیست و باعث شد ما به
مشکل   بخوریم.»
یک‌سال با چمن نامطلوب
تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز قبل از لیگ شانزدهم کلید خورد و درنهایت با گذشت چند هفته از لیگ ‌سال گذشته با کیفیتی نامطلوب در اختیار تراکتورسازان قرار گرفت. با این‌که مسئولان تبریزی وعده داده بودند چمن این ورزشگاه بعد از تعویض می‌تواند یکی از بهترین زمین‌های چمن ایران را نمایش دهد، هیچ‌وقت چنین اتفاقی رخ نداد. دایما با بهانه‌های مختلف مسئولان این ورزشگاه برای داشتن یک چمن مناسب زمان خریدند اما با گذشت یک‌سال از آن ماجرا هنوز هم تیم‌های تبریزی از داشتن زمینی مناسب برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر محروم هستند،‌ درحالی ‌که هنوز فصل سرما نیز فرا نرسیده است.
چالش بزرگ تراکتورسازی
با این‌که نور ورزشگاه بنیان دیزل مورد تأیید سازمان لیگ قرار نگرفته و گسترش‌فولاد در هفته اول به جای بازی در زمین اختصاصی خودش مجبور شد به یادگار برود. تیم آبی‌پوش تبریزی نیز به خاطر کیفیت پایین این زمین اعلام کرده؛ دیگر حاضر به بازی‌کردن در این زمین نیست. تراکتورسازان اما چاره‌ای جز بازی در زمین یادگار امام(ره) ندارند و با توجه به شروع مسابقات لیگ بعید است اتفاق خاصی در جهت ترمیم این چمن به وجود بیاید. بازیکنانی که در این زمین به میدان می‌روند، از مشکلات عجیبی مثل سفت‌بودن زمین یا کنده‌شدن چمن سخن می‌گویند که به نظر می‌رسد مسئولان تعویض این چمن باید نسبت به آن پاسخگو باشند. این اتفاقات به جز ماجرای محرومیت تراکتورسازی، یک چالش بزرگ دیگر را پیش‌روی این تیم قرار داده تا در بازی‌های خانگی آنها به جز تیم حریف یک رقیب دیگر به نام زمین هم داشته باشند.


تعداد بازدید :  281