شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
گزیده اخبار

معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زيارت هلال:  چهار درمانگاه شبانه‌روزی در خدمت زائران است
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از سلامت همه زائران ایرانی در مدینه منوره خبر داد و گفت:  ‌هم‌اکنون چهار درمانگاه شبانه‌روزی در خدمت زائران کشورمان در مدینه‌النبی است. به‌گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: تاکنون هیج مورد خاص بیماری در زائران ایرانی گزارش نشده و مراجعات به درمانگاه‌ها کاملا معمولی است و خوشبختانه هیچ مورد حادی درخصوص بیماری زائران نداشته‌ایم. وی با توصیه به زائران برای رعایت نکات بهداشتی ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی درخصوص رعایت نکات بهداشتی، مشکل خاصی برای زائران کشورمان رخ ندهد. کولیوند همچنین درباره ارایه خدمات درمانی به زائران در مکه مکرمه که از شنبه آینده عازم این شهر خواهند شد، گفت: ۹۰ درمانگاه شبانه‌روزی نیز در مکه مکرمه برای خدمت‌رسانی به زائران کشورمان فعال خواهد بود. وی درباره تیم پزشکی اعزامی هلال‌احمر ایران به عربستان‌سعودی برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج تمتع ‌سال ۹۶ گفت: ۵۷۰پزشک، پرستار، تکنیسین دارویی، کادر خدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، انبار دارویی، متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی ازجمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق برای ارایه خدمات پزشکی در موسم حج تمتع ۹۶ در خدمت زائران و ضیوف‌الرحمن خواهند بود.

از سوی روابط‌عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار می‌شود  
مسابقه خورشید هشتم همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع)

شهروند| سومین فراخوان مسابقه سراسری (شرکت برای عموم) شبکه تلگرامی هلال مهر به مناسبت میلاد سراسر نور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با عنوان #مسابقه_خورشید_هشتم منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه با عضویت در کانال رسمی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر در شبکه اجتماعی تلگرام به نشانیnvhelal@   با مطالعه مختصری از زندگینامه امام رضا(ع) که در این شبکه تلگرامی منتشر شده است، گزینه صحیح سوال مسابقه را به همراه نام و نام خانوادگی، نام استان و شهرستان و شماره تماس به ادمین کانال nvhelal_admin@ ارسال کنند. یادآور می‌شود، مهلت ارسال پاسخ به سوال مسابقه حداکثر تا پایان روز چهارشنبه 18مردادماه 1396 خواهد بود.

اهدای جهیزیه به نوعروسان کم‌برخوردار در قم
شهروند| معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم از اهدای 17مجموعه جهیزیه به نوعروسان کم‌‌برخوردار در دهه کرامت با حفظ کرامت انسانی افراد خبر داد. امیرحسین علیمردانی در این ارتباط گفت: در دهه کرامت امسال این جهیزیه‌ها با حفظ کرامت افراد، تحویل خانواده نوعروسان شد. وی با اشاره به نحوه انتخاب این خانواده‌ها تصریح کرد: افراد یا از طریق معرفی توسط برخی از سازمان‌ها و یا به صورت خود‌معرف انتخاب شده و پس از تشکیل پرونده و اخذ استعلام از برخی نهادهایی که در این امر فعالیت می‌کنند و پس از گزارش مددکاری،هدایا را دریافت می‌کنند. معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: این جهیزیه‌ها شامل برخی از کالاهای اساسی ازجمله فرش، گاز، یخچال، ماشین لباسشویی و وسایل مورد نیاز دختران جوان است. وی افزود: این جهیزیه‌ها با همت خیرین، موسسات خیریه و اعضای داوطلب جمعیت که به‌عنوان سرشاخه یا اعضای شاخه جهیزیه فعالیت می‌کنند، تأمین شده و به مناسبت دهه کرامت اهدا شد. علیمردانی گفت: با توجه به نیاز خانواده‌های کم‌برخوردار و جهت تسهیل در این امر خداپسندانه که ازجمله سفارش‌ها و سنت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است، خیرین و داوطلبان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی و کالایی خود را به امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم تحویل دهند. وی در پایان خاطرنشان کرد: اهدای این جهیزیه‌ها بدون هیچ کمک سازمانی و دولتی صورت گرفته است و تمام اقدامات خداپسندانه توسط خیرین و داوطلبان انجام شده است.

 


تعداد بازدید :  349