شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

دعوا برای متادون مجانی
شهروند| مرد معتادی که برای تهیه داروی مجانی با پزشک یک درمانگاه درگیر شده بود، با رضایت پزشک از زندان آزاد شد.
مدتی قبل پلیس درجریان درگیری شدید در یکی از درمانگاه‌های پایتخت قرار گرفت. با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، مرد معتادی با ورود به درمانگاه با پزشک درمانگاه درگیر شده است. جوان معتاد از سوی پلیس بازداشت شد. او در اظهاراتش درباره علت حضورش در درمانگاه و دلیل درگیری با پزشک این مرکز درمانی به ماموران گفت: «من بیمار نبودم و برای درمان به آن‌جا نرفته بودم. قصد من از رفتن به درمانگاه تهیه داروی رایگان بود. البته نمی‌خواستم با کسی درگیر شوم، اما به دلیل رفتار تحقیرآمیز پزشک آن‌جا با او درگیر شدم. من قبل از ورود به درمانگاه، به داروخانه‌ای در همان اطراف مراجعه کردم. متصدی داروخانه به من گفت، بروم درمانگاهی که در نزدیکی داروخانه است و آن‌جا داروی مجانی به من می‌دهند. من هم براساس گفته دکتر داروخانه به آن درمانگاه رفتم. من تا مسئول پذیرش درمانگاه را دیدم، به او گفتم که دارو نیاز دارم و او هم بلافاصله اتاق پزشک را به من نشان داد. من تصور کردم که باید به دستور پزشک دارو رایگان دریافت کنم. داخل اتاق شدم، دکتر پشت میزش نشسته بود، به پزشک آن‌جا گفتم دارو لازم دارم، اما او با حالت زننده‌ای به من خندید و گفت که این‌جا داروخانه نیست، من خیلی ناراحت شدم، اما زیاد توجهی نکردم، دوباره خواسته‌ام را تکرار کردم، اما باز هم او با همان حالت تمسخرآمیز به من گفت که این‌جا داروخانه نیست.
من هم عصبانی شدم و با صدای بلند فریاد زدم که من می‌دانم دارو را باید از داروخانه تهیه کنم، بعد هم گفتم مسئول داروخانه به من گفته که این‌جا داروی مجانی می‌دهند. او هم عصبانی شد و سرم فریاد زد.
با هم درگیر شدیم، دکتر با صدای بلند از ماموران حراست درمانگاه کمک خواست و آنها مرا بازداشت کردند. بعد هم به دروغ گفت، من قصد دزدیدن گوشی‌اش را داشتم، درصورتی که اینطور نبود، من فقط دارو می‌خواستم. به دنبال اظهارات، مرد جوان و با توجه به رضایت دکتر درمانگاه، مرد معتاد آزاد شد.

ماجرای مبهم مرگ 2پسر 16ساله
شهروند|  تحقیقات جنایی برای کشف علت مرگ مرموز دو نوجوان گنبدی آغاز شد. براساس اطلاعات اولیه رسیده از پزشکی قانونی فرضیه قتل قوت گرفته است. این دو دوست چند روز قبل از خانه خارج شدند و دیگر بازنگشتند.
سرهنگ مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی گلستان درباره این پرونده گفت: «دو نوجوان ۱۶ساله که با یکدیگر دوست بودند، جمعه هفته گذشته به قصدی نامعلوم از خانه خارج می‌شوند. خانواده‌ها در همان روز اعلام مفقودی می‌کنند و ما درحال جست‌وجو برای پیداکردن این دو نوجوان بودیم که پیداشدن جسد آنها بعد از ۶ روز از سوی مردم در روستای حاجی قوشان گنبد اعلام شد. بعد از اعلام پیداشدن اجساد، نیروهای انتظامی به محل مراجعه کردند و هویت این دو نوجوان گمشده تأیید شد.» مروتی با بیان این‌که هنوز گزارش پزشکی قانونی در این رابطه با علت مرگ اعلام‌ نشده است، گفت: «وضعیت جنازه‌ها به‌گونه‌ای بود که نشان می‌داد مرگ این دو نوجوان به همان روزهای نخست فقدانشان برمی‌گردد و براساس اطلاعات اولیه رسیده از پزشکی قانونی در این زمینه فرضیه قتل قوت پیدا کرده است. تحقیقات جنایی در این زمینه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. قتل این دو نوجوان موضوع پیچیده‌ای است و نقاط ابهامی در پرونده آنها وجود دارد که با گذشت زمان به آنها دست پیدا می‌کنیم.


تعداد بازدید :  360