شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
افتتاح المپیک و گاف تاریخی یک استقلالی

شهروند| یک‌ سال قبل در چنین هفته‌ای (14 تا 20مردادماه) المپیک 2016 در حال برگزاری بود و بیشتر اتفاقات ورزش جهان نیز تحت‌تأثیر این رویداد قرار داشت.
افتتاح المپیک با پرچمداری نعمتی
بامداد 16 مردادماه به وقت تهران بود که کاروان ایران در افتتاحیه بازی‌های المپیک ریودوژانیرو رژه رفت و بدین ترتیب کار ورزشکاران ایرانی در این رویداد بزرگ آغاز شد. پرچمداری زهرا نعمتی، بانوی کماندار معلول ایران که توانسته بود سهمیه المپیک را کسب کند، مورد توجه خیلی از رسانه‌های خارجی قرار گرفت و بازتاب گسترده‌ای داشت؛ البته غیبت چند بازیکن تیم‌ملی والیبال در این مراسم در اعتراض به عدم حضور خوش‌خبر، سرپرست تیمشان در افتتاحیه از حاشیه‌های عجیب کاروان ایران بود.
ورود افتخاری به استقلال
چند روز بعد از این‌که بهرام افشارزاده از سمت مدیرعاملی استقلال کنار گذاشته شد و رضا حسنی‌خو نیز جانشینی او را قبول نکرد، وزارت ورزش تصمیم گرفت سیدرضا افتخاری، رئیس وقت کمیته فوتسال را به‌عنوان مدیرعامل جدید تیم آبی‌پوش پایتخت انتخاب کند. 17مردادماه افتخاری با حضور در باشگاه استقلال اظهارات عجیبی كرد و از کسب ستاره چهارم در آسیا صحبت کرد، در حالی‌که این تیم فقط  دو بار قهرمان آسیا شده است. به ‌هر حال مدیر جدید استقلال در روزهای آغازین لیگ شانزدهم کار خود را آغاز کرد.
نکونام کنار کی‌روش
جواد نکونام که ابتدای لیگ شانزدهم تصمیم گرفت از فوتبال برای همیشه خداحافظی کند، چند هفته بعد یعنی 18مردادماه 95 با تصمیم کارلوس کی‌روش و تأیید فدراسیون به‌عنوان مربی تیم‌ملی فوتبال کار خود را آغاز کرد. او که مدارج مربیگری را در همان زمان بازیگری‌اش سپری کرده بود، مشکلی برای حضور روی نیمکت تیم‌ملی نداشت و از ابتدای مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی 2018 به‌عنوان دستیار مربی پرتغالی در کنار تیم‌ملی بود.
اولین سوپرجام با زیدان
رئال مادرید که توانسته بود با حضور زین‌الدین زیدان روی نیمکتش یازدهمین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا جشن بگیرد، 20 مردادماه‌ سال گذشته در سوپرجام اروپا به مصاف سویا رفت که جام قهرمانی لیگ اروپا را کسب کرده بود. این بازی که در نروژ برگزار می‌شد، با غیبت برخی ستاره‌های رئال همراه بود اما مدافعان مادریدی جور مهاجمان را کشیدند. راموس در دقایق پایانی بازی را به تساوی 2 بر 2 کشاند و دنی کارواخال در دقیقه 119 کار را برای رئال تمام کرد تا زیدان با کهکشانی‌ها اولین سوپرجام خود را هم به دست بیاورد و شروعی رویایی در فصل جدید داشته باشد.


تعداد بازدید :  352