شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
دو بازیکن ایرانی پانیونیوس به اجبار مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان رفتند
شجاعی و حاج‌صفی به یاد ایران
فدراسیون فوتبال: آنها هیچ علاقه‌ای به بازی‌کردن نداشتند

شهروند| پس از هیاهوی بسیار سرانجام باشگاه پانیونیوس یونان اجازه غیبت مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی دو بازیکن خود مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس را نداد و آنها برخلاف میل باطنی با مچ‌بندهای منقش به پرچم ایران به میدان رفتند. در پایان این مسابقه شکست تیم پانیونیوس اشک‌های مسعود شجاعی را در پی داشت.
حضور با مچ‌بند منقش به پرچم ایران
احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی همانند سایر ورزشکاران و تیم‌های ایرانی که حاضر به تقابل و بازی برابر نمایندگان رژیم اشغالگر قدس نیستند، هفته گذشته پانیونیوس را در بازی مرحله سوم مقدماتی لیگ اروپا مقابل رژیم صهیونیستی همراهی نکردند. پانیونیوس در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر شکست خورد اما پنجشنبه‌شب که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، به دلیل مخالفت باشگاه پانیونیوس و سرمربی این تیم، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی در ترکیب قرار گرفتند و با توجه به تعهد خود به باشگاه یونانی باید به میدان می‌رفتند. با این وجود حاج‌صفی و شجاعی در اقدامی جالب‌توجه مچ‌بند ایران را بر دست دانستند و با انگیزه زیادی در این مسابقه حضور پیدا کردند.
اشک‌های شجاعی
پانیونیوس یونان درحالی‌ که احسان حاج‌صفی را در سمت چپ خط دفاعی و مسعود شجاعی را به‌عنوان ‌هافبک هجومی در ترکیب داشت، در این مسابقه یک بر صفر شکست خورد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت دو بر صفر ببازد و از حضور در مرحله بعدی لیگ اروپا محروم شود. نکته قابل توجه در پایان این مسابقه اشک‌های مسعود شجاعی بود. شجاعی،‌ هافبک توانمند و طراح پس از شکست در این بازی نتوانست جلوی خودش را بگیرد و شروع به گریه‌کردن کرد. این گریه ناشی از فشاری بود که در وجودش احساس می‌کرد و در این بازی شکست خوردند و از راهیابی به مرحله بعد باز ماندند. به محض این اتفاق، همه بازیکنان پانیونیوس برای دلداری از‌ هافبک ایرانی دورش جمع شدند و گریگوری، سرمربی تیم با در آغوش‌گرفتنش او را آرام کرد.
شجاعی و حاج‌صفی، مثل میناوند
حضور ایرانی‌ها در برابر حریفانی از رژیم صهیونیستی همیشه با حساسیت‌ها و حواشی زیادی همراه بوده است. پیش از این هم بازیکنانی مثل مهرداد میناوند در برابر چنین حریفی بازی کرد. مهرداد میناوند با پیراهن اشتروم گراتس اتریش مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان رفت، چراکه قرارداد حرفه‌ای‌اش با این باشگاه حکم می‌کرد تا در این دیدار تیمش را همراهی کند. باشگاه پانیونیوس یونان هم به‌عنوان یک باشگاه حرفه‌ای چنین شرایطی دارد و طبیعی است که آنها بخواهند از بازیکنانی که بابت خریدشان پول پرداخت کردند، نهایت استفاده را ببرند. از سوی دیگر این دو بازیکن برای بازی رفت به میدان نرفتند، چراکه طبق قوانین ایران ممکن بود بازگشت‌شان با مشکل مواجه شود اما در یونان باید در ترکیب پانیونیوس بازی می‌کردند. از سوی دیگر، با توجه به قوانین فیفا برای عدم دخالت سیاست در فوتبال، احتمال محرومیت شجاعی و حاج‌صفی از بازی‌های ملی و باشگاهی در صورت بازی‌نکردن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی زیاد بود.
اطلاعیه فدراسیون
در پی بازی‌کردن شجاعی و حاج‌صفی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی، فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «پیرو مذاکرات متعدد انجام‌شده با این بازیکنان و علی‌رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت در فلسطین اشغالی حاضر نشده و  این مهم را با پذیرش جریمه‌های مالی رعایت کردند. علی‌ایحال درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت، ضمن محکوم‌کردن قاطع اتفاق رخ‌داده، فدراسیون فوتبال درحال بررسی دقیق و کارشناسی همه‌جانبه ماجرا بوده که بدون ‌شک طی این مسیر باید پس از گفت‌وگوی رودررو با این دو بازیکن  و لحاظ‌کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود. بدون ‌شک ورزشکاران پرافتخار ایران‌زمین همواره نشان داده‌اند که هیچ علاقه‌ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق پنجشنبه‌شب در خارج از کشور و برنامه‌های فوتبال فدراسیون بوده است.»
موضع وزارت ورزش
مرکز روابط عمومى و اطلاع‌رسانى وزارت ورزش و جوانان نیز در این خصوص بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد: «حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروى کامل از آرمان‌هاى امام راحل (ره) و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند و آن را به‌عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر نظام براى ترویج روحیه مبارزه و اسلامى علیه صهیونیست‌ها سرلوحه خود قرار داده است. بنا بر اعلام وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین‌المللى یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده‌اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنگ عمومی و جهانی تبدیل شده است. در مورد اخیر هم، وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش‌های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.»

دیدگاه‌های دیگران

ت
تیرداد مهراد |
مخالف 0 - 0 موافق
به نظراینجانب ایران درجلسات مجمع عمومی سازمان ملل هم حضورنداشته باشد بهتر است زیرا نماینده اسرائیل هم در آن حضوردارد!!ودراین کره خاکی نیز جامعه ای از یهودیان که نام کشوراسرائیل را روی خودگذاشته اند حضورداشته که لاجرم نباید باعث هجرت ما به دیگرسیارات منظومه وکرات منظومه های دیگر وکهکشانهای مجاور وکائنات گردند!!ازطرفی فوتبال یک ورزش گروهی میباشدوبازیکن ذوب درتیم متبوعه بوده وبایدبه قوانین گروهی تیم متبوعه ودستورات مربی احترام گذاشته وتمکین کند ودر حدود یک بازیکن حق مانوردارد واینگونه برخوردها باعث میگردد تا دیگر هیچ کشوری با بازیکن ایرانی قرارداد نبندد ویا با اخذ تعهد راه اینگونه التقاطهای سیاسی ورزشی را مسدود نمایند وفوتبال ایران هم ناچار میشود بقول معجزه هزاره سوم!!!آقای احمدی نژادخاسردنیا وآخرت!!فوتبال دنیا را تحریم وبایکوت نمایدومجال رشدرا از فوتبال دنیا بگیرند!!بهرحال ما دچار نوعی تابو پرستی شده که باید خداوند باریتعالی مارا ازشراین بیماری خاص ممالک جهان سوم رهایی دهد.َ

تعداد بازدید :  535