شماره ۱۱۸۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
مسعود سلطانی‌فر در آستانه مسابقات در اردوی آماده‌سازی کشتی‌گیران و بسکتبالیست‌ها حاضر شد
بدرقه ملی‌پوشان

شهروند| حضور وزیر ورزش در اردوی تیم‌های ملی کشتی و بسکتبال در آخرین روز کاری هفته و آن هم در ساعات شامگاهی باعث افزایش روحیه ملی‌پوشان این دو تیم شد تا آنها در رقابت‌های پیش رو یک حامی بزرگ را پشت سر خود ببینند. البته این نخستین‌بار نبود که وزیر ورزش در 9 ماه فعالیت در این وزارتخانه به تیم‌های ملی سر می‌زد و به آنها در آستانه رقابت‌های مهم بین‌المللی روحیه می‌داد.
تزریق روحیه به گوش‌شکسته‌ها
مسعود سلطانی‌فر عصر روز پنجشنبه درحالی‌که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی آخرین مرحله از اردوی آماده‌سازی خود را قبل از رقابت‌های جهانی پاریس پشت سر می‌گذارند، وارد خانه کشتی شد. همه کشتی‌گیرانی که قرار است تا چند روز دیگر در یک رقابت سرنوشت‌ساز برای خود و کشتی ایران شرکت کنند، در بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم‌ملی حضور داشتند و با مشاهده سلطانی‌فر خوشحال شدند که متولی ورزش در این برهه از آنها حمایت لازم را به عمل آورده است. علی بیات، سرپرست تیم‌ملی کشتی آزاد در جریان بازدید وزیر ورزش صحبت‌هایی را به نمایندگی از کشتی‌گیران مطرح کرد: «خیلی خوشحالیم که شما به کشتی توجه می‌کنید و به نظر می‌رسد سایر مسئولان ورزشی نیز باید به ورزش اول کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند چون حق کشتی‌گیران بیش از این است.»
کشتی یا فوتبال؟!
بعد از حضور وزیر ورزش در اردوی تیم‌های ملی کشتی، او به نکته جالبی اشاره کرد که شاید حرف دل خیلی از اهالی این رشته بود: «خیلی‌ها می‌گویند که وزرا و مسئولان به فوتبال می‌رسند درحالی‌که در ماه‌هایی که بنده مسئولیت داشتم بیشترین مسابقاتی که در آنها حضور پیدا کردیم، کشتی بوده تا فوتبال. البته از جهاتی هم ارزش این را دارد چون ما بیشترین مدال طلای جهانی و المپیک را در این رشته داشته‌ایم و شرایط مناسبی که ورزش دارد هم از قبال همین رشته کسب شده است که در میادین بین‌المللی افتخارآفرین بوده است.»
اردوی آسمانخراش‌ها، مقصد بعدی
بعد از بازدید از اردوی تیم‌های ملی کشتی، وزیر ورزش راهی سالن بسکتبال شد و از آسمانخراش‌های ایران قبل از حضور در رقابت‌های کاپ آسیا خواست تا این رشته را دوباره المپیکی کنند. سلطانی‌فر بعد از حضور در جمع ملی‌پوشان بسکتبال گفت: «هر چند که در قاره‌های دیگر تیم‌های قَدَر و حریفان صاحب نامی وجود دارد اما قطعا اگر هدف فقط حضور در رقابت‌های جهانی باشد، پیشرفتی حاصل نمی‌شود؛ بنابراین باید فدراسیون بسکتبال برای رقابت‌های جهانی هم برنامه‌ریزی داشته باشد. خوشحالم که بازیکنان خوبی را در تیم‌ملی می‌بینم، ملی‌پوشانی نظیر حامد حدادی که کسوت و افتخار بیشتری نسبت به بقیه دارد و جوانان شایسته‌ای که می‌توانند برای ایران همچنان افتخارآفرین باشند.» همچنین حامد حدادی که مثل سایر بسکتبالیست‌ها از حضور وزیر ورزش کمی تعجب کرده بود، خطاب به سلطانی‌فر گفت:   «خوشحالم که بالاخره یک مقام عالی‌رتبه ورزشی در تمرینات تیم‌ملی بسکتبال حضور یافت. از حمایت‌های دکتر سلطانی‌فر از ملی‌پوشان تشکر می‌کنم و امیدوارم حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان که به نسبت گذشته توجه زیادی به رشته‌های مختلف ازجمله بسکتبال دارند، ادامه داشته باشد.»
از تجهیز تا تمجید
وزیر ورزش در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی کشتی و بسکتبال سعی کرد علاوه بر روحیه دادن به ورزشکاران، اقداماتی را برای فراهم‌کردن امکانات بهتر انجام دهد. سلطانی‌فر توجه ویژه‌ای به عملکرد حسن یزدانی داشت و او را شایسته کسب یک رکورد جدید در ورزش ایران دانست: «منتظر رکوردشکنى شما در گرفتن تعداد مدال طلا براى کشتى ایران هستیم.» همچنین وزیر ورزش از طباطبايى، مدير مجموعه آزادى خواست فاز اول مقاوم‌سازى استاديوم آزادى را در زمان مقرر به اتمام برساند. تجهيز امكانات مورد نياز پنج سالن به‌خصوص سالن بسكتبال از ديگر تاكيدات وزير بود.
وزیر همیشه در صحنه
در 9ماه گذشته که سلطانی‌فر در رأس وزارت ورزش حضور داشته، همواره شاهد حضور او در صحنه‌هایی بودیم که واقعا نیاز به حضور یک مسئول عالیرتبه به چشم می‌آمد. علاوه بر حضور در مسابقات یا تمرینات تیم‌های ملی همچون بازدید و حمایت از شاگردان کی‌روش، سلطانی‌فر بارها به ملاقات پیشکسوتانی رفته که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین ملاقات و حمایت از کیمیا علیزاده، تنها بانوی مدال‌آور ایران در المپیک و به حضور پذیرفتن خانواده نوروزی و پورحیدری از دیگر اقدامات وزیر در حاشیه ورزش بوده که شاید کسی خیلی به آن توجهی نداشته است. اقدامات دلگرم‌کننده وزیر ورزش باعث شده او محبوبیت بالایی در میان اهالی ورزش داشته باشد و با ملی‌پوشان رشته‌های مختلف رابطه صمیمانه‌ای برقرار کند. به نظر می‌رسد سلطانی‌فر خیلی خوب تمام ابعاد ورزش را زیر نظر گرفته و با تدبیر بالا خوب می‌داند چه زمانی و چه مکانی از کدام تیم یا ورزشکار حمایت کند، اتفاقی که شاید در دوره‌های قبلی وزارت ورزش کمتر شاهد آن بودیم یا به شکل دیگری انجام می‌شد.


تعداد بازدید :  315