شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 رفع محدودیت‌ ورود سرمایه‌گذار خارجی| علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس در مراسم راه‌اندازی سامانه جدید پس از معاملات گفت: محدودیت‌های ورود سرمایه‌گذار خارجی با توسعه زیرساخت‌های فنی برطرف می‌شود. او افزود: سامانه پس از معاملات جدید محدودیت‌های قبلی را نداشته و امکانات و ابزارهای زیادی را فراهم کرده است. صالح‌آبادی با بیان این‌که امکان ارایه خدمات به جامعه سهام عدالت با راه‌اندازی سامانه پس از معاملات فراهم شده گفت: این سامانه کاملاً بومی و در راستای توسعه بازار سرمایه به‌طور آزمایشی افتتاح شد.

 عملکرد بورس انرژی امسال ۵برابر می‌شود| هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو با بیان این‌که عملکرد بورس انرژی در ۶ ماه نخست امسال 3‌برابر‌ سال گذشته شده و تا پایان‌ سال ‌جاری به 5 ‌برابر‌ سال گذشته می‌رسد، گفت: شرکت‌های توزیع برق باید در قالب یک بازنگری جدی واگذار شوند. او افزود: شفاف‌سازی قیمت تمام‌شده انرژی برق از موارد مهمی است که برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم به‌زودی سامان یابد.

 حذف پولشویی با راه‌اندازی سامانه جدید| حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، راه‌اندازی سامانه پس از معاملات بورس را راهی برای حذف پولشویی عنوان کرد. وی با اشاره به این‌که این سامانه حافظه بازار سرمایه محسوب می‌شود، تصریح کرد: از ویژگی‌های خاص سامانه پس از معاملات، این است که با قوانین و قواعد آن کشور ارتباط تنگاتنگی دارد از همین رو، معمولا این سامانه‌ها را داخل همان کشور طراحی می‌کنند تا امکان پاسخگویی سریع به نیازها وجود داشته باشد.

  141.5‌میلیون اوراق جابه‌جا شد| دیروز در بازار فرابورس ایران 141.5‌میلیون اوراق به ارزش 895‌میلیارد ریال خرید و فروش شد و شاخص با 2.7 واحد رشد به 844.7 واحد رسید. در معاملات این روز طی 19هزار و 941 نوبت، 141‌میلیون و 51‌هزار اوراق به ارزش 895‌میلیارد و 6‌میلیون ریال توسط سهامداران تغییر مالکیت داد. شاخص آیفکس هم با 2.7 واحد رشد به 844.7 واحد صعود کرد.


تعداد بازدید :  232