شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

همه‌پرسی برای خرید ملی طلا
بانک ملی سوییس به‌زودی مجبور خواهد شد طلا بخرد. در سی‌ام نوامبر بانک سوییس همه‌پرسی برگزار می‌کند تا مردم درباره سوال «حفظ ذخایر طلای سوییس» نظر خود را اعلام کنند. اگر با این طرح موافقت شود بانک ملی این کشور باید 20‌درصد ذخایر خود را به صورت طلا نگه دارد، هرگونه ذخیره طلا در خارج از مرزهایش را حفظ و فروش طلا را متوقف کند. بانک مرکزی بسیاری از کشورها ذخایر طلایشان را فروخته‌اند تا در بازار ارز خارجی به یورو اعتبار بدهند.

استفاده از اینترنت برای رشد اقتصادی در ایتالیا
ایتالیا تصمیم دارد برای ترویج رشد اقتصادی خود اینترنت وای‌فای رایگان عرضه کند. بیش از 100نماینده مجلس بودجه 5‌میلیون یورویی را تصویب کرده‌اند تا طی 3‌سال نصب هزاران تجهیزات وای‌فای رایگان در سراسر کشور انجام شود. به اعتقاد نمایندگان این امر در درجه اول به افزایش پهنای باند ضعیف این کشور کمک و از سوی دیگر به جذب بیشتر توریست‌ها کمک می‌کند.

نگرانی صندوق پول از افت شدید نفت
رئیس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افت ۲۵‌درصدی قیمت نفت گفت: این مسأله تقریبا در تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، ضرورت تقویت مالی در میان‌مدت را افزایش داده است. کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در نشستی در کویت گفت: «اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بهترین عملکردها را در جهان طی سال‌های اخیر داشته‌اند. چشم‌انداز کوتاه‌مدت مثبت است و رشد اقتصادی این کشورها برای ‌سال 15-2014، 4.5‌درصد پیش‌بینی شده است. »

D۸ عضو ناظر سازمان ملل شد
مجمع‌عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای به سازمان ۸ کشور در حال توسعه برای همکاری‌های اقتصادی (D ۸) وضع ناظر اعطا کرد. این سازمان در‌ سال 1997 با هدف تشویق توسعه همکاری‌ها میان کشورهای ایران، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه تأسیس شد. این قطعنامه در جریان شصت‌ونهمین نشست مجمع عمومی ملل متحد، به پیشنهاد پاکستان که ریاست فعلی این سازمان را برعهده دارد به تصویب رسید.


تعداد بازدید :  263