شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
آنچه در سفرنامه سلامت و امید در اصفهان گذشت
نامگذاری یک هفته از لیگ برتر فوتبال به نام هلال‌احمر

در اولین روز سفرنامه سلامت و امید در اصفهان، مشاور رئیس سازمان لیگ فوتبال از نامگذاری هفته بیست‌ونهم لیگ برتر خلیج فارس و لیگ آزادگان به نام هفته هلال‌احمر خبر داد.
محمدرضا ساکت گفت: «به نمایندگی از سازمان لیگ فوتبال کشور هفته بیست‌ونهم لیگ برتر را روز تکریم از تلاشگران هلال‌احمر اعلام می‌کنم تا گل سپاسی از سوی جامعه ورزش به ایثارگران و خیرین جمعیت هلال‌احمر باشد.»
او افزود: « در این هفته تلاش خواهیم کرد با برگزاری نمایشگاه‌ها و تبلیغات محیطی و تجلیل از داوطلبان برتر جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور از تلاش این عزیزان قدردانی کنیم.»
‏تعهد کمک 5‌میلیارد ریالی خیرین به بیماران نیازمند
از دیگر فعالیت‌های برجسته در این برنامه، تعهد کمک 5‌میلیارد ریالی خیرین و داوطلبان شهرستان اصفهان به بیماران نیازمند بود.
نمونه‌ای از تابلوی استاد فرشچیان با امضای استاد و گلدان میناکاری شده‌ هنرمند داوطلب هلال‌احمر شهرستان نیز به نفع بیماران نیازمند به مزایده گذاشته شدند. خیرین مایل به شرکت در این عمل خداپسندانه می‌توانند پیشنهادات خود را به شماره پیامک 30001147 ارسال کنند. از دیگر برنامه‌های این سفرنامه در اصفهان، افتتاح بازارچه خیریه به نفع بیماران نیازمند و توزیع بروشورهای آموزشی و ثبت‌نام از شهروندان جهت عضویت در سازمان داوطلبان بود.
محسن مومنی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، انتخاب پزشکان داوطلب هلال‌احمر این استان را به‌عنوان پزشکان داوطلب برتر کشوری نشانی از گسترش فعالیت‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه هلال‌احمر استان اصفهان دانست.
‏ آیت‌الله مهدوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در مراسم سفرنامه سلامت و امید در اصفهان گفت: « انسان خیر به فرمان خدا اقدام می‌کند و پاداشش را هم از خدا به‌طور کامل می‌گیرد.»
او افزود: « در آیات 8 و 9 سوره مبارکه انسان یکی از نکات مهم در نیکوکاری این است که انسان وقتی کار خیری انجام می‌دهد نیاید انتظار پاداشش چه زبانی که همان لسانی است و چه عملی را داشته باشد.»
آیت‌الله مهدوی خاطر‌نشان کرد: «چون انسان خیر به فرمان خدا اقدام می‌کند پاداشش را هم از خدا به‌طور کامل می‌گیرد.»
اهدای مدال قهرمان پارالمپیک به نفع بیماران در خمینی‌شهر
دومین روز سفرنامه سلامت و امید در استان اصفهان در خمینی‌شهر برگزار شد. این برنامه که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد خیرین و داوطلبان مبالغ چشمگیری را برای کمک به بیماران نیازمند تقبل کردند.
متقی قهرمان پارالمپیک 2014 نیز مدال طلای خود را به نفع بیماران نیازمند اهدا کرد. دکتر محسن مومنی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: «نمونه‌ای از تابلوی استاد فرشچیان با امضای استاد نیز که در روز سفرنامه به نفع بیماران نیازمند به مزایده گذاشته شده بود و تا مبلغ یکصد و پنجاه‌میلیون ریال پیشنهاد شده بود در روز دوم نیز با مبلغ دویست‌میلیون ریال توسط خیرین شهرستان پیشنهاد شد که این مزایده تا پایان سفرنامه ادامه خواهد داشت.»
 از دیگر فعالیت‌های سفرنامه سلامت و امید در خمینی‌شهر اهدای خون توسط داوطلبان بود که با حضور تیم سیار انتقال خون انجام شد.
سفرنامه سلامت و امید استان اصفهان در ادامه در شهرهای مبارکه و چادگان اجرا خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  218