شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
سازمان جهانی کار: 4 روز کار در هفته کافی است
مردم: اینجا بیمه و دستمزد را کامل بدهند ساعات‌کار پیشکش!

شهروند| سازمان جهانی کار در آخرین گزارش خود اعلام کرد که بهترین میزان کار برای افراد 4 روز در هفته است. این بررسی با درنظر گرفتن آیتم‌های متعدد گزارش داد: افراد با 4 روز کار درهفته بالاترین میزان دقت، خلاقیت و راندمان کاری را دارند و بیشتر از آن کیفیت کار را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، 4 روز کار درهفته می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی در میزان رضایت و سلامت‌شغلی افراد تاثیرگذار باشد. براساس مطالعات سازمان جهانی کار هزینه کار بیشتر از 4 روز در هفته بیشتر از درآمد ناشی از آن برای کشورهاست، بنابراین این سازمان به کشورهای مختلف توصیه کرده است که برای برخورداری از بهترین راندمان کاری، میزان کار افراد را به 4 روز در هفته کاهش دهند. نظر شماری از مردم را در رابطه با این گزارش می‌خوانید:  
سلیمانی: در فرانسه اجرای 36 ساعت کار درهفته مورد انتقاد بسیاری از روشنفکران و فعالان کارگری قرار گرفته است، اما فرانسوی‌ها برای کم‌کردن این میزان، زیربار نرفته‌اند. در ایران که یک کشور رو به رشد است، کاهش ساعات کاری هزینه بیشتری دارد.
ناشناس: این موضوع برای کشورهای پیشرفته صدق می‌کنه که کیفیت انجام کار بالاست. در ایران ساعت کاری 2 ساعت در روز باشه یا 10 ساعت در روز، کارمندا یک ربع بیشتر کار نمی‌کنن!
مقداد: سازمان جهانی کار نگران ایرانی‌ها نباشه چون اصولا این‌جا کار پیدا نمیشه کار هم پیدا بشه میانگین ساعت کار مفید در ایران تنها 35 دقیقه در روزه.
احسان: کم‌کاری درباره کارمندان دولتی تو ایران صدق می‌کنه ولی درباره کارمندان شرکت‌های خصوصی واقعا نابرابری وجود داره. من خودم در شرکتی با 12 ساعت کار روزانه کار می‌کنم و به دلیل کمبود نیرو و نداشتن توجیه اقتصادی نیرو گرفتن، همزمان کار 3 نفر رو انجام میدم.
علیرضا: مردم ایران دوشغله و سه‌شغله شدن.
پرستار: در ادارات دولتی هم وضع زیاد فرق نمی‌کنه. خیلی‌ها هرسال تعدیل می‌شن و استرس از دست دادن شغل و رقابت ناسالم اونقدر زیاده که کارمندان این ادارات باید از نظر سلامت‌روانی بیمه بشن!
علی: اگه تعطیلات تقویم ایران‌رو با کل ساعات کاری سالانه تراز کنیم، خیلی راحت متوجه می‌شین تو ایران نظر سازمان جهانی کار تأمین شده!
آرش: خونه موندن برای ما که هیچ تفریحی نداریم، اونم با این وضع گرونی چه فایده‌ای داره؟
ناشناس: این‌جا کارفرما نهایت بهره‌کشی‌رو از نیروهای کاریش می‌کنه، 4 روز کار کردن پیشکش.
سولماز: کارفرما، بیمه و دستمزد ما رو به‌طور کامل پرداخت کنه، کلاهمونو بالا می‌اندازیم.


تعداد بازدید :  137