شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
بازار جهانی

پردازنده 8هسته‌ای ال‌جی برای گوشی‌های پیشرفته
ال‌جی به جمع شرکت‌های سازنده پردازنده‌های پیشرفته ARM پیوست و از پردازنده 8هسته‌ای Nuclun خود رونمایی کرد. طراحی Nuclun بر مبنای معماری پردازنده‌های ARM صورت گرفته است. در تراشه مذکور از 4 هسته قدرتمند Cortex-A15 با سرعت 1.5گیگاهرتز و 4هسته Cortex-A7 با سرعت 1.2گیگاهرتز استفاده شده است.

اندروید 5 در گوشی‌های گلکسی اس5
در حالی‌که ابتدا اعلام شد اندروید 5 تازه‌ترین نسخه از سیستم‌عامل همراه گوگل تنها روی تعدادی از گوشی‌های موتورولا، اچ‌تی‌سی و سونی عرضه می‌شود، این رقم افزایش یافته است. سامسونگ که نخواسته از رقبای خود عقب بماند، اعلام کرده که در اواخر دسامبر گوشی گلکسی اس5 را همراه با نسخه به روز شده سیستم‌عامل اندروید5 در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داد. سامسونگ می‌گوید: با نصب این سیستم عامل روی گوشی اس5 عمر باتری‌های گوشی مذکور افزایش می‌یابد و استفاده از گوشی هم تسهیل خواهد شد. در میان شرکت‌های رقیب سامسونگ، موتورولا قصد دارد سیستم‌عامل اندروید5 را  روی گوشی‌هایی همچون Moto X، Moto G، Moto E، Droid Ultra، Droid Maxxو Droid Miniنصب کند.

عذرخواهی اپراتور آمریکایی برای پیام اشتباه
شرکت مخابراتی AT&T روز گذشته از مشتریان برخی خدمات خود به علت نمایش تصادفی پیام هشدار اضطراری که از طرف آژانس فدرال مدیریت وقایع اضطراری ارسال شده بود، عذرخواهی کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزاران آمریکایی در ایالت‌های جرجیا، میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، تنسی و تگزاس روز جمعه این پیام را مشاهده کرده‌اند. از کاربران خواسته شد به منظور دریافت هشدارهای جدید خطوط تلفن خود را آزاد نگه دارند و منتظر پیام کاخ‌سفید باشند.


تعداد بازدید :  283