شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
پرسه در بازار

فروش تخم‌مرغ 1500 تومان زیر قیمت
هدایت اصغری، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ‌تخم‌گذار گفت: قیمت تمام شده‌ هر کیلوگرم تخم‌مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی 4500تومان در نظر گرفته شده اما مرغداران مجبورند محصول خود را کیلویی 3000تومان بفروشند. به دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست مرغداران در 6ماهه نخست امسال، روزانه 3‌میلیارد و 700‌میلیون تومان ضرر کردند که زیان آنها به ازای هر کیلوگرم فروش مرغ حدود 1500تومان می‌شود.

 افزایش 17/5 درصدی قیمت ماکارونی
مرتضی‌ هاشمی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران گفت: درپی افزایش قیمت خرید گندم از 800 به 1050تومان، قیمت ماکارونی نیز نسبت به پارسال بیش از 17‌درصد افزایش یافته است. وی تأکید کرد: میزان مصرف سرانه ماکارونی سالانه حدود 5کیلوگرم است این در حالی است که در 6ماهه اول امسال حدود 20‌هزار تن ماکارونی صادر شد.

میوه رنگ شده، نخرید
مجتبی شادلو، رئیس اتحادیه باغداران گفت: رنگ‌آوری مرکبات نارس خارج از فصل برداشت، امری غیرعلمی و غیراخلاقی است چون این امر می‌تواند برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز باشد. او افزود: در تمام دنیا رنگ‌آوری برخی از میوه‌های شیرین که دارای قند بالا هستند، مرسوم است اما در هیچ‌یک از کشورها رنگ‌آوری مرکبات که دارای اسید بالایی هستند، مرسوم نیست. او تاکید کرد: در حال حاضر پرتقال طبیعی باید به رنگ سبز به بازار عرضه شود، بنابراین انتظار می‌رود مصرف‌کنندگان از میوه‌های رنگ‌آوری شده استفاده نکنند.


تعداد بازدید :  250