شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
د‌یار

شهردار اصفهان :   مقصد بسياري از گردشگران در آينده، اصفهان خواهد بود
شهردار اصفهان در رابطه با اجلاس ICCN گفت:   به لطف خدا در اجلاس ناملموس يكي از حركت‌هاي ما شناخت اصفهان به ديگر كشورها، ترويج گردشگري و نشان‌دهنده ميراث‌هاي ملموس و ناملموس بود كه اصفهان جايگاه خود را دارد به‌طوري كه مقصد بسياري از گردشگران در آينده اصفهان خواهد بود و اميدواريم در پرتو آن بتوانيم يك اقتصاد سالم و پاك را در شهر اصفهان داشته باشيم.
به‌گزارش خبرنگار ما از اصفهان، دكتر سيدمرتضي سقاييان‌نژاد در برنامه زنده راديويي «شهر و مردم» ضمن تسليت ارتحال ملكوتي آيت‌الله مهدوي‌كني اظهار داشت: ماه‌مهر را پشت‌سر گذاشتيم و در اين ماه همه فعاليت‌هاي انجام شده فرهنگي بود به‌طوري كه بازگشايي مدارس، هفته دفاع‌مقدس، جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس و جشن‌هاي دهه ولايت از رويدادهاي اين ماه بود كه مي‌توان گفت همه اين رويدادها فرهنگي بود.
وي افزود: با توجه به اين‌كه به ايام محرم نزديك مي‌شويم براي اين ماه نيز تدابير لازم انديشيده شده و همچون سنوات گذشته لازم است هيات‌هاي مذهبي جهت رعايت نكات‌بهداشتي و زيست‌محيطي جهت توزيع نذورات خود با اعلام آمادگي شهرداري‌هاي مناطق ۱۵گانه و حوزه خدمات شهري هماهنگي و همكاري‌هاي لازم را داشته باشند تا از بروز مشكلات بهداشتي و نازيبايي در شهر جلوگيري شود.
دكتر سقاييان‌نژاد ادامه داد: در اين ايام نصب۱۰‌هزار پرچم را در سطح شهر خواهيم داشت همچنين فضاسازي شهري نيز متناسب با اين ايام انجام خواهد شد و با توجه به همزماني عاشوراي حسيني با ۱۳ آبان (روز مبارزه با استكبارجهاني) برنامه‌هايي با همكاري ساير دستگاه‌هاي مسئول برگزار خواهد شد و شهرداري در اين زمينه همكاري لازم را خواهد داشت.
شهردار اصفهان با اشاره به تشكيل ستاد حماسه ۲۵ آبان تصريح كرد: حماسه دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌هاي مردم شهيد پرور اصفهان در روز ۲۵ آبان با تشيع پيكر ۳۷۰ شهيد
 گلگون كفن عمليات محرم بر همگان جلوه گر هست و به همين دليل هرساله اين روز گرامي داشته مي‌شود كه به همين منظور ستادي متشكل از شهرداري اصفهان و ساير دستگاه‌ها تشكيل شده تا مراسم و خاطره اين حماسه به بهترين وجه براي مردم شريف اصفهان و كشور به نمايش گذاشته شود. وي از ارسال آراي كميسيون ماده 100 به صورت پيامكي سخن گفت و تاكيد كرد:  باتوجه به برخي مشكلات كه در فاصله زماني صدور رأي پرونده‌هاي كميسيون ماده 100 داشته‌ايم اخيرا آراي ماده 100 به صورت پيامكي از سوي دبيرخانه كميسيون ماده ۱۰۰ به اطلاع مالكان رسانده مي‌شود و واسطه‌ها در اين رابطه ديگر وجود نخواهند داشت كه اين اقدام در مباحث شفاف‌سازي مي‌تواند بسيار كمك كند.

مديرعامل آبفاي هرمزگان خبر داد   
امسال 111 ميليارد ريال براي اجراي پدافند غيرعامل پيش‌بيني شده است
در بودجه‌ سال 93، 111 ميليارد ريال براي اجراي پدافند غيرعامل تاسيسات آب و فاضلاب هرمزگان پيش‌بيني شده كه 47 ميليارد ريال آن طي 6 ماهه اول امسال تخصيص داده شده است. مديرعامل آبفاي هرمزگان ضمن گراميداشت هفته دفاع غيرعامل (سوم تا نهم آبان‌ماه)، هدف از اجراي طرح‌هاي پدافند غيرعامل در تاسيسات آب و فاضلاب را افزايش پايداري و کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تأسیسات و تجهیزات زیربنایی آبرسانی عنوان كرد و گفت: در بودجه ‌سال 93، 111 ميليارد ريال براي اجراي پدافند غيرعامل تاسيسات آب و فاضلاب هرمزگان پيش‌بيني شده كه 47 ميليارد ريال آن طي 6 ماهه اول امسال تخصيص داده شد.
حسين خادمي افزود: با تامين اعتبار باقي مانده، برنامه‌هاي تعريف شده در حوزه مديريت بحران و پدافند آب و فاضلاب‌ سال 93 تكميل خواهد شد.
وي با اشاره به اين‌كه پروژه‌هاي تعريف شده امسال تاكنون 60‌درصد پيشرفت فيزيكي داشته است، گفت: آبفاي هرمزگان   آب بیش از 855‌میلیارد ریال اعتبار جهت اجراي طرح‌هاي پدافند غير عامل در بخش تأسیسات آب و فاضلاب در سطح استان مورد نیاز است. وي افزود: پروژه‌هاي مقاوم‌سازي لرزه‌اي، ايجاد سامانه‌هاي ارتباطي پايدار، تامين آب اضطراري در شهرها، اجراي پروژه‌هاي مقابله با مقاوم‌سازي، اجراي نتايج مطالعات در تاسيسات و حفاظت از اين تاسيسات ازجمله پروژه‌هاي اجرايي پدافند غيرعامل اين شركت است. وي همچنين تهيه و به روزرساني بانك اطلاعاتي مكاني يا توصيفي(GIS) را از ديگر اقدامات آبفاي استان در اين بخش عنوان كرد. اين مقام مسئول با بيان اين‌كه آموزش نيروهاي داخلي و آگاهي بخشي عمومي از اركان اصلي پدافند غيرعامل است، تصريح كرد:   اين مهم در قالب برگزاري دوره‌هاي آموزشي، رزمايش‌هاي ساليانه و شركت در نمايشگاه«پدافند غيرعامل» در سرلوحه كاري شركت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  313