شماره ۴۱۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
پیوستن کرمانشاه به جمع کلانشهرهای کشور

استاندار کرمانشاه از پیوستن کرمانشاه به جمع کلانشهرهای کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، مهندس «ابراهیم رضایی» در نشست با حامیان جوانان دولت «تدبیر و امید» در محل استانداری کرمانشاه، به تأکید دولت یازدهم در جهت اجرایی‌کردن مصوبات سفر رهبری در استان اشاره و تصریح کرد: قطعا با اجرایی‌شدن این مصوبات شاهد اثرات خوبی در استان هستیم و بسیاری از دغدغه‌های جوانان و در رأس آن مسأله‌ اشتغال تا حدود زیادی برطرف می‌شود.
رضایی با بیان این‌که تصمیمات در حوزه‌ اشتغال استان با رویکرد واگذاری کارها به بخش خصوصی است، اظهار کرد: هم‌اکنون ظرفیت دولت و تشکیلات اداری به جهت استخدام پر شده و کارکنان دولت چند برابر نیاز یک دولت معمولی هستند.
وی تصریح کرد: در همین راستا تمام تلاش خود را برای ورود بخش خصوصی به حوزه‌ اشتغال به‌کار می‌گیریم که بر همین اساس پیگیر واگذاری منطقه‌ ویژه‌ اسلام‌آباد غرب به بخش خصوصی هستیم.
به‌گفته‌ رضایی، هم‌اکنون کار واگذاری و فروش زمین در این منطقه آغاز شده است.
استاندار کرمانشاه به تعطیلی صنعت در استان در بدو ورودش اشاره و تصریح کرد: این مسأله موجب شد تا از همان آغاز کار رونق واحدهای صنعتی را در اولویت قرار دهیم.
وی تصریح کرد: درحال‌حاضر با تلاش‌های یک‌سال گذشته 100واحد تولیدی مجددا راه‌اندازی شدند.
استاندار کرمانشاه از تبدیل 70‌هزار هکتار زمین کشاورزی به زمین آبی و استفاده از کشت مدرن در آنها خبر داد و گفت:   اعتبار لازم به این منظور تأمین شده و این پروژه طی 3‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین از برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش محصولات کشاورزی استان از 4 به 8‌میلیون تن خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون پیشروی در استان براساس این برنامه انجام می‌شود.
رضایی یکی از امتیازات استان را حوزه‌ مرزی استان برشمرد و افزود: شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب نیز باید از این امتیاز برخوردار شوند که بر همین اساس توافقات استفاده از امکانات مرز در اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب انجام شده و کارهای اجرایی در این زمینه آغاز شده است.
استاندار کرمانشاه از انجام اقدامات نهایی در زمینه فعال‌کردن مرز شوشمی خبر داد و گفت: کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و کار در مراحل نهایی قرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد باشیم مردم منطقه اورامانات نیز ارتباط نزدیک‌تری با مرز داشته و از این امتیاز برخوردار ‌شوند.
رضایی با تأکید بر این‌که امتیاز مرز نباید تنها در انحصار عده‌ای خاص باشد، اظهار کرد: تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا بهره‌برداران اصلی مرز را مردم و تشکل‌های تعاونی تشکیل دهند.
 مدیریت ارشد استان کرمانشاه در ادامه درخصوص پروژه‌های کلان استان از انعقاد تفاهمنامه بزرگراه همدان- کرمانشاه- خسروی میان وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: سرمایه‌گذار خارجی هزینه‌های اجرای طرح را تقبل کرده است.
به‌گفته رضایی، کارهای اولیه طرح درحال انجام است و در فاز اول مسیر بزرگراه همدان- کرمانشاه و در فاز دوم مسیر بزرگراه کرمانشاه- خسروی احداث می‌شود.
استاندار کرمانشاه همچنین از پیگیری بهره‌برداری از راه‌آهن غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی راه‌آهن غرب کشور مورد تأکید دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری قرار دارد و به همین منظور بودجه امسال پروژه کامل تخصیص شده و 1500‌میلیارد تومان اعتبار نیز برای ‌سال آینده به همین منظور درنظر گرفته شده است.
وی همچنین از گرفتن مصوبات و مجوزهای لازم به‌منظور تخصیص فاینانس به این پروژه خبر داد.
استاندار کرمانشاه با بیان این‌که در چند ماه گذشته در بحث آغاز به‌کار پروژه پالایشگاه آناهیتا تردید وجود داشت و عمدتا بحث توجیه اقتصادی پروژه مطرح بود، اظهار کرد: درحال‌حاضر با رفع این مشکلات نهایتا اجرای پروژه در دستورکار قرار گرفته و رفع مشکل فاینانس پروژه نیز در دستورکار قرار دارد و به‌زودی مرتفع خواهد شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به تردد روزانه 800 کامیون در بازارچه پرویزخان اظهار کرد: مدتی به علت وضع کشور عراق تردد در این بازارچه تا حد 200 کامیون در روز کاهش یافت که درحال‌حاضر این روند به وضع عادی خود بازگشته است.
وی از افتتاح ساختمان این بازارچه تا پایان آبان‌ماه ‌سال جاری خبر داد و گفت: تغییرات مثبتی در ساختار بازارچه ایجاد شده، محوطه آسفالت شده و ساماندهی خوبی در آن انجام شده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه به مشکلات حوزه شهری شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اساسی شهر کرمانشاه است که باید هرچه سریع‌تر در زمینه برطرف کردن مشکلات این مناطق اقدام شود.
وی از جلسه با رئیس شورای شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا اعضا همه‌ مشکلات شهر را بیان کنند تا بتوان برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی مناسب را انجام داد.
رضایی تصریح کرد: تلاش داریم تا طی برنامه 2 تا
3 ساله عمده مشکلات شهر کرمانشاه را برطرف کنیم و کارهای چشمگیری در شهر انجام دهیم.
وی از مراحل نهایی پیوستن کرمانشاه به کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: پیگیری‌ها در این زمینه با جدیت بسیار ادامه دارد و در صورت تحقق این امر قطعا امتیازات بسیاری به شهر کرمانشاه داده می‌شود.
رضایی در ادامه به حفظ وحدت و انسجام در استان تأکید و اظهار کرد: قطعا با افرادی که صحبت‌های قومی و تفرقه‌انگیزانه مطرح کنند به‌شدت برخورد می‌شود و این امر خیانت آشکار محسوب و با خائنان قطعا برخورد می‌شود.
رضایی در پایان تشکل‌ها را پایه‌های اساسی توسعه استان عنوان و تصریح کرد: همه باید برای حضور هرچه بیشتر مردم در عرصه مسائل مختلف کشور تلاش کنیم و بر همین اساس تشکل‌ها باید با حداقل زحمت و کار اداری ایجاد شود.


تعداد بازدید :  270