شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

همزمان در تهران و 5 استان دیگر برگزار شد
تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه جنایات در مسجدالاقصی و کشتار در میانمار
ایسنا| درپی جنایات وحشیانه و بی شرمانۀ اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و کشتار بی‌رحمانۀ نمازگزاران مسجدالاقصی و همچنین کشتار مسلمانان بی‌گناه و بی‌پناه میانمار توسط افراطی‌های نژادپرست ظهر روز جمعه همزمان در تهران، قـم، مشـهد، شـیراز، تبـریـز و اصفهان پس از اقامه نماز جمعه، راهپیمایی اعتراض آمیز علیه عاملان و سران این جنایات برگزار شد. نمازگزاران و معترضان در تهران با تجمع در مصلای امام خمینی(ره) و با سر دادن شعارهایی نظیر«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» عاملان ایجاد فجایع و جنایات وحشیانه و بی رحمانه ای که در سراسر جهان علیه اسلام، مسلمانان و آزادی خواهان انجام می شود را محکوم کردند. آن‌ها همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «کلنا فداک یا اسلام»، «داعشی و تفیری و بودایی عامل آمریکا و اسرائیل»، «مرگ بر بودائی افراطی» و «فلسطین آزاد خواهد شد»، نسبت به آمران و عوامل جنایات در فلسطین و میانمار اعلام و همبستگی خود با مردم مومن و انقلابی فلسطین و میانمار را اعلام کردند.

جنتی:
نباید سپاه را به اسم «تفنگدار»
مورد هجمه قرار داد
ایسنا| رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: سپاه در تمام عرصه‌های خدماتی، بهترین کارها را عرضه کرده است، پس نباید آنان را به اسم تفنگدار مورد هجمه قرار داد و درواقع سیاست‌های آمریکا را پیاده کرد. آیت‌الله احمد جنتی در نشست اعضای هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان با کمیسیون‌های این مجلس با بیان این‌که دشمنان به دنبال تحمیل تحریم‌های جدیدی بر ما هستند، گفت: آنان می‌خواهند به جنگ با رهبری بیایند، اما چون نمی‌توانند با رهبری مقابله کنند، اسم سپاه را می‌برند. رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آیا جز این است که سپاه همواره سینه سپر می‌کند، کار می‌کند و در تمام عرصه‌های خدماتی، بهترین کارها را عرضه کرده است؟ پس نباید آنان را به اسم تفنگدار زد و در واقع  سیاست‌های آمریکا را پیاده کرد.
جنتی با اشاره به طرح موضوع «آتش به اختیاری» توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: در همین موضوع آتش به اختیار که رهبر معظم  انقلاب گفتند بدان معناست که اگر مسئولان کار نمی‌کنند جوانان مومن بیایند در وسط میدان و کار را برعهده بگیرند.
وی افزود: همه اعضای خبرگان باید مراقب اوضاع سیاسی، اجتماعی و سایر امورات کشور باشند، مخصوصا که کار ما ارتباط مستقیمی با مقام ولایت پیدا می‌کند و بنابراین ما باید حواس‌مان باشد که حامیان ولایت چه می‌کنند و همچنین عملکرد مغرضان و دشمنان را رصد کرده و برای خنثی کردن آنها چاره‌اندیشی کنیم.

اطلاعیه شورای نگهبان در پاسخ به وزارت کشور
هرگز از ابطال انتخابات
 سخنی به میان نیامده است
تسنیم| اداره‌کل روابط‌عمومی شورای نگهبان به وزارت کشور درخصوص تکرار ادعاهای اخذ رأی پس از ساعت ۲۴ در روز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری پاسخ داد. در این اطلاعیه درخصوص پاسخ مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور درباره این‌که «اگر وزیر کشور مهلت رأی‌گیری را بعد از ساعت 24 تمدید می‌کرد شورای نگهبان ناظرین خود را فرامی خواند و انتخابات را ابطال می‌کرد» آمده است: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز در گفت‌وگوهای مرتبط با انتخابات با وزیر محترم کشور بر همین نکته تأکید شده که بعد از ساعت 24 «اخذ رأی فاقد اعتبار است»، و در این مکالمات هرگز از «ابطال انتخابات» صحبتی نشده است. با رجوع به متن مکالمات با وزیر محترم کشور می‌توان غیرواقعی بودن بحث ابطال را دریافت. شورای نگهبان در قسمت دیگری از اطلاعیه خود تأکید کرده است: چنان که از مخاطب اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی وزارت محترم کشور آشکار می‌شود، به نظر می‌رسد این واکنش نتیجه فشارهای جریان‌های سیاسی در آستانه تشکیل کابینه است. انتظار می‌رود دولت محترم و وزارت کشور، در برابر فشارهای جناح‌های سیاسی، برخوردی همراه با تدبیر داشته باشند و در مواجهه با این فشارها، با رویکرد فرار از مسئولیت، دیگر نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ازجمله شورای نگهبان را متهم نسازند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری:
قالیباف دستپاچه شده است
خبرآنلاین| دبیرکل جامعه اصناف و بازار با انتقاد تلویحی از نامه قالیباف درباره حرکت به سمت نواصولگرایی می‌گوید شاید بعضی‌ها به دلیل دستپاچگی مطالبی مانند ضرورت حرکت به سمت نواصولگرایی را مطرح کنند ولی هر جناحی اصولی برای خودش دارد که باید به آن پایبند باشد که البته بسیاری از این اصول تغییرناپذیر است. احمد کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار همچنین گفته است: کسی مانند قالیباف می‌تواند با اجماع اصولگرایان به کارش ادامه دهد اما نباید اجتهاد شخصی خودش را فرض بگیرد که گویی او حلال همه مشکلات است. قالیباف هم می‌تواند در مجموعه اصولگرایان موثر باشد و با اصولی که دارد وارد میدان شود اما نباید خودش را محور بداند.


تعداد بازدید :  415