شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
تریبون جمعه

خطیب نمازجمعه تهران:
باید از آمریکایی‌ها متنفر باشیم
و از تحریم‌ها استقبال کنیم
ایلنا| خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران گفت: در زمان انتخابات گفته می‌شد اگر فردی که انقلابی است، انتخاب شود سایه جنگ بر سر کشور خواهد بود اما دیدید کسانی که آمریکایی‌ها تبلیغ می‌کردند، رأی آورد اما اتفاقی نیفتاد. او گفت ما باید از آمریکایی‌ها متنفر باشیم و از تحریم‌ها استقبال کنیم.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با تأکید بر این‌که کلیدخوردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ازجمله مهم‌ترین مسائل سیاسی اخیر است، گفت: این تحریم‌ها تجمیع تحریم‌های قبل نیست بلکه تحریم‌های جدیدی است و همه مسئولان ما گفتند که این تحریم‌ها هم نقض روح و هم نقض پیکره برجام است.
او گفت: مقام معظم رهبری در‌‌ همان ابتدای مذاکرات بدون هیچ اعتماد فرمودند ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم. به اینها اعتماد نکنید و شرایطی را قرار دادند که اگر آن روز به آن توجه می‌شد، امروز این مشکلات را نداشتیم.
حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه گفت: در طبس دست خداوند را دیدیم. ما در خنثی شدن فتنه‌ها دست غیب دیدیم. ما امام زمان (عج) داریم. ما چه احتیاجی به این گرگ درنده داریم. ما باید از این متنفر باشیم و از این تحریم‌ها استقبال کنیم. به شرطی که مسئولان ما ایمان انقلابی داشته باشند و زیر پرچم ولایت بیایند و نیروهای انقلابی را دلسرد نکرده و از ادارات بیرون نکنند. کسانی که مشکل‌گشای جنگ بودند، همان‌ها مشکل‌گشای تحریم‌ها خواهند بود.

امام جمعه بیرجند
 با مردم خداحافظی کرد
ایسنا| خطیب جمعه بیرجند در آخرین خطبه رسمی خود از این تریبون ضمن خداحافظی از مردم، گفت: رفتن امروزم طبق برنامه قبلی بوده و سیاسی نیست.
حجت‌الاسلام «علی رضایی» روز گذشته گفت: قرار بود سه‌سال امام جمعه بیرجند باشم، اما در این مسئولیت 8‌سال ماندم. رفتن من امروز با برنامه است و هرگز به خاطر سیاست نمی‌روم، احساس می‌کنم باید به تهران بروم و این سنگر نمازجمعه را به کسی دیگر واگذار کنم و من سر سوزنی از مردم استان ناراحتی ندارم.
او همچنین گفت: جریانات تحصن‌ سال گذشته را قبول نداشتم و موافق نبودم برخی‌ها گلایه کردند که چرا موضع مناسبی نگرفته‌ام و در پاسخ این عزیزان می‌گویم که بنده سیاسی نیستم و نمی‌دانم مفهوم تحصن آنان چیست بنابراین حضورم با این ندانستن نفاق است.
سال گذشته طلاب استان خراسان‌جنوبی در اعتراض به سخنان استاندار در حمایت از موسیقی و رقص محلی استان تحصن و اعتراض کردند، تحصن کنندگان خواستار برکناری استاندار بودند. امام جمعه بیرجند به دلیل حمایت نکردن از این تحصن مورد انتقاد قرار گرفته بود.

انتقاد امام جمعه مشهد از مجلس دهم
با فراکسیون‌سازی کل کار را
 2 یا 3 نفر دست گرفته‌اند
حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در نمازجمعه این هفته مشهد مقدس با بیان این‌که کسانی هستند که مردم اینها را به‌عنوان نماینده قرار دادند تا چشم بینا باشند، گفت: این‌که ما مجلس را طوری برنامه‌ریزی کنیم که هیچ انسانی نتواند در آن نفس بکشد، هیچ نماینده‌ای در حوزه فرهنگ و اقتصاد نتواند حرف بزند و با یک فراکسیون‌سازی و فراکسیون بازی کل کار را 2 یا 3 نفر در دست بگیرد، اینها هم بنشینند و با همه تعامل کنند و فضایی ساخته شود تا یک نماینده قدرتمند و غیرتمند مجلس نتواند تذکر اقتصادی و اعتراض فرهنگی به دستگاه‌ها بدهد.
امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: اینها مشکلاتی است که در جامعه ما ایجاد و دشمن راهش بازتر شده و بیشتر می‌تواند بر ما مسلط شود، ما از دشمنی دشمن وحشت نداریم ما از ریل‌گذاری‌هایی که در داخل برای دشمن ایجاد می‌شود وحشت داریم.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:
سخنان ائمه جمعه در خطبه‌ها
نسخه از پیش تعیین شده نیست
ایرنا| سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران تأکید کرد که سخنان ائمه جمعه در خطبه‌ها نسخه از پیش تعیین شده نیست و این دیدگاه ناصوابی در حق ائمه جمعه است.
حجت‌الاسلام عباسعلی اختری عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه تهران و دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی(ره) سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران در مصلی بزرگ امام‌خمینی(ره) بود همچنین درباره تعداد مکان‌های برگزاری نمازجمعه در کشور گفت: در سراسر کشور 228 مصلی درحال طراحی و 209 مصلی درحال احداث و مابقی نمازجمعه‌ها در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مقدس برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  315