شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
پرونده جدید برای بقایی
معاون احمدی‌نژاد یک روز پس از آزادی مجددا تحت تعقیب قرار گرفت

شهروند| جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران روز پنجشنبه اعلام کرد؛ حمیدرضا بقایی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق را با اتهامات جدید مجددا تحت تعقیب قضائی قرار داده و پرونده قبلی وی به ‌زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.
حمیدرضا بقایی چهارشنبه‌شب پس از 17روز بازداشت و پس از آن‌که اعتصاب غذا کرد. با تأمین قرار وثیقه 20میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق روز هجدهم تیرماه پس از احضار به دادسرا راهی زندان و چهارشنبه‌شب چهارم مردادماه از زندان آزاد شد. او پس از آزادی مورد استقبال محمود احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم‌مشایی و شماری از هوادارانش قرار گرفت. بقایی در جمع هواداران و در حضور احمدی‌نژاد ضمن تکذیب اظهارات غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌‌قضائیه به بیان مطالبی درباره وضع زندان‌های ایران پرداخت که صبح روز بعد توسط دادستان تهران تکذیب شد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی صبح روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تکذیب اظهارات حمید بقایی در مورد وضع برخی زندانیان و سایر موارد ادعاشده، گفت: با توجه به ادعا‌های بقایی در مورد وضع یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه 37 تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنجشنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می‌دهد اقدامات دادسرا در مورد زندانی ازجمله صدور قرار تأمین طبق مقررات صدور گرفته و به‌علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است. حمید بقایی گفته بود که برخی از زندانیان از امکان ملاقات با بستگان خود منع شده‌اند. بقایی البته در این رابطه پیشنهاد داده بود که قوه‌قضائیه می‌تواند این زندانیان را محاکمه و اعدام کند اما باید زودتر تکلیف آنها مشخص شود!
عباس جعفری‌دولت‌آبادی درباره بخش دیگری از اظهارات بقایی درباره حسین فریدون گفت: آقای قاسم‌زاده بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی در مورد آقای حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعا‌های مطروحه در مورد انفرادی‌بودن حمید بقایی در بند 209 با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، بقایی را تحت تعقیب قرار می‌دهد.
بقایی از دادستان شکایت می‌کند
در پی اظهارات دادستان تهران علی‌اصغر حسینی وکیل حمید بقایی در متنی که سایت دولت بهار ارگان رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد منتشر کرد، نوشت: اظهارات دادستان محترم تهران این شائبه را برای موکل ایجاد کرده که ظاهرا نتیجه پرونده از قبل تعیین شده و بر این اساس و از آنجایی که مطابق قانون، مقامات قضائی مجاز نیستند، قبل از صدور رأی در مورد نتیجه پرونده اظهارنظر کنند و بایستی از هرگونه غرض‌ورزی و خروج از بی‌طرفی اجتناب نمایند؛ فلذا موکل اینجانب علیه داستان عمومی و انقلاب تهران طرح شکایت می‌کند.


تعداد بازدید :  423