شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
ویترین ایران

ساخت نخستين تراموای ایران
 در پرند
مهر| حبیب‌الله طاهرخانی، عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طرح ساخت تراموا و قطار سبک در شهر جدید پرند در مرحله مطالعات است که پس از اتمام این مرحله، کار ساخت آن آغاز می‌شود.
او با بیان این‌که شهر جدید پرند به‌عنوان شهر پایلوت طرح «شهرسازی ریل پایه» برگزیده شده، گفت: قرار است برای افزایش دسترسی مردم این شهر به ایستگاه‌های راه‌آهن (قطار حومه‌ای) و قطار شهری (مترو) نخستين قطار سبک شهری ایران (تراموا) در محدوده داخل شهر پرند ساخته شود. مسیر این قطار سبک شهری، بلوار مرکزی پرند به طول ۸ کیلومتر است که دسترسی به مرکز شهر پرند را تسهیل کرده و تردد ساکنان پروژه‌های مسکن مهر را نیز پوشش می‌دهد؛ همچنین خط تراموای پرند به ایستگاه‌های قطار حومه‌ای و مترو متصل
خواهد شد.

کالای ایرانی مرغوب
 سد کالای چینی
ایرنا|  علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با گسترش کارگاه‌های تولیدی و تولید کالای ایرانی مرغوب در کشور جلوی واردات کالاهای نامرغوب چینی را بگیریم و کالاهای ایرانی را رواج دهیم.
او با بیان این‌که دولت یازدهم دستمزدها را از نرخ تورم پیشی داد اما هنوز کارگران زندگی سختی دارند، گفت: در دولت یازدهم تلاش شد پرداختی‌ها به لایه‌های پایین اجتماع 3.2‌درصد افزایش یابد. ربیعی گفت: سهمیه‌بندی عادلانه برای برخورداری همه ایرانیان از توزیع ثروت و کاهش نابرابری‌ها به‌ویژه در نقاط محروم، بین حاشیه‌نشین‌ها و مستمری‌بگیران به‌طور کارشناسی در دولت یازدهم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تلاش شد جامعه کارگری فراموش و زیر چرخ دنده‌های‌ توسعه خرد نشود.

تولید و مصرف برق در تهران
 سر به سر شد
فارس|  غلامرضا خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تأکید بر این‌که هشدار و آماده‌باش وزارت نیرو به شرکت‌های برق نشان می‌دهد هفته جاری هفته سختی برای صنعت برق خواهد بود، گفت: با جدی گرفتن صرفه‌جویی می‌توانیم از هفته جاری بدون مشکل عبور کنیم. او از سر به سر شدن تولید و مصرف برق در تهران خبر داد و گفت: شبکه سراسری برق با یکدیگر متصل است و در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای تهران که شهرهای تهران، قم و البرز را تحت پوشش خود دارد، حدود 10 تا 11‌هزار مگاوات تولید و در همین حدود نیز مصرف دارد، بنابراین شبکه سراسری برق باید تولید و مصرف آن را مورد توجه و بررسی قرار دهد.


تعداد بازدید :  412