شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

کورکر:  
 اکنون زمان پاره‌کردن برجام نیست
یک سناتور ارشد آمریکایی با تأکید بر این‌که اکنون زمان پاره‌کردن برجام نیست، گفت: باید صبر کرد تا همه شرکا در این اقدام با ما متحد شوند.به‌گزارش ایسنا، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به واشنگتن‌پست گفت: ترامپ تنها زمانی می‌تواند از برجام خارج شود که ابتدا ایران به دلیل اجرای سرسختانه برجام از آن خارج شود. ترامپ پس از تأیید پایبندی ایران از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نمی‌کند. براساس قانون وزارت خارجه آمریکا باید هر سه ماه یک بار پایبندی ایران به برجام را تأیید کند.این سناتور آمریکایی افزود: شما تنها یک‌بار می‌توانید توافق هسته‌ای را پاره کنید. اکنون زمان پاره‌کردن توافق نیست؛ چرا که مشکلی در این‌باره رخ نداده است. باید صبر کرد تا زمانی که همه شرکای ما با ما در این‌باره همراه شوند. باید برجام را سرسختانه اجرا کرد. ما اکنون از ایرانی‌ها درخواست دسترسی به تأسیسات مختلف این کشور را داشته‌ایم و اگر آنها پاسخ مثبت ندهند، در آن صورت می‌شود توافق را لغو کرد.

کمال خرازی:   
تحریم‌ها، بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است
وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در هیچ مقطعی از زمان، آمریکایی‌ها مایل نبوده‌اند، رابطه‌ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند. کمال خرازی گفت: درخصوص بحران سوریه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، واقع‌گراتر است. وی ضمن استقبال از تغییر مواضع فرانسه در خصوص بشار اسد گفت: رئیس‌جمهوری جدید فرانسه در قبال بحران سوریه دارای مواضع واقع‌گرایانه‌تری است. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز افزود: ترامپ تنها سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که آمریکا از زمان پیروزی انقلاب ایران در سال‌  1979 در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است. وزیر اسبق امور خارجه ایران که در فاصله سال‌های‌  1997 تا 2005 وزیر امور خارجه ایران بوده است، می‌افزاید: در هیچ مقطع از زمان، آمریکایی‌ها مایل نبوده‌اند، رابطه‌ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند. اعمال تحریم‌های اخیر بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است.

علی اکبر ولایتی:   
هیچ راهی بر روی ما بسته نیست
عضو هیأت نظارت بر برجام در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران گفت: همه گزینه‌ها پیش‌روی ماست و تصمیم‌های لازم، مقتضی و قدرتمندانه‌ای را اتخاذ خواهیم کرد.به‌گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران چیست؟ افزود:   آنچه آمریکایی‌ها انجام دادند برای ما ناشناخته نیست. ترامپ هم در سیاست داخلی و هم خارجی خود، روشی را در پیش گرفته است که درنهایت به ضعف آمریکا هم در داخل و هم در صحنه بین‌المللی منجر خواهد شد. وی ادامه داد: ترامپ با این کارش با دنیا درافتاده است،  فقط روسیه، ایران و کره‌شمالی مخاطب مستقیم آمریکایی‌ها نیستند؛ بلکه آنها توقع دارند اروپایی‌ها از آنها تبعیت کنند اما اروپایی‌ها موضع گرفتند و از آمریکا تبعیت نمی‌کنند و این موضوع منجر به شکاف در غرب خواهد شد.ولایتی گفت: همان بی‌حساب و کتابی که در سیاست داخلی ترامپ است، در سیاست خارجی‌اش هم وجود دارد و جواب نمی‌دهد. عضو هیأت نظارت بر برجام افزود: اگر آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که نفوذ غیرقانونی و نامشروع از دست رفته آنها در منطقه با این حرف‌ها احیا می‌شود، احیا نخواهد شد و نفوذ آنها در منطقه رو به زوال است.

زهرا مصطفوی:
امروز فلسطین معیاری
برای مسلمانی همه است
ایسنا|‌دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: حمایت و فعالیت در ارتباط با مستضعفان و فلسطین کار فرهنگی بلندی را می‌طلبد و اختصاص به زمان و رویداد خاصی مانند روز جهانی قدس ندارد. ‌زهرا مصطفوی در مراسم افتتاح دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان اصفهان اظهار کرد: مسأله فلسطین یک مسأله اصلی و دینی در اندیشه حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. دختر امام‌خمینی(ره) اضافه کرد: باید اذعان کرد؛ هر روزی که از استمرار حیات اسراییل می‌گذرد، مردم منطقه میلیاردها دلار خسارت می‌بینند. به نظرم می‌رسد که شاید این موضوع یکی دیگر از دلایلی باشد که حضرت امام(ره) فرمودند: «اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود». چراکه در وجود این غده سرطانی چیزی جز ضرر نیست و به تعبیر امام موسی صدر «اسراییل شر مطلق است». مصطفوی تصریح کرد: این ملت بی‌تردید در مقابل این توطئه جدید علیه مسجدالاقصی نیز ساکت نخواهد نشست و با همه توان در صیانت از قبله نخست اسلام و جایگاه عروج رسول مکرم اسلام گام به میدان خواهد نهاد. امروز فلسطین، معیاری است برای مسلمانی همه ما.

 


تعداد بازدید :  339