شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:
فشار برای واگذاری سرخابی‌ها

شهروند|  با گذشت حدود دو‌سال از مزایده‌های پرتعداد برای فروش استقلال و پرسپولیس، حالا در شرایطی که این دو باشگاه تقریبا مسیر خود را پیدا کرده‌اند، بار دیگر بحث خصوصی‌سازی‌شان مطرح شده است. این‌بار گفته می‌شود؛ به خاطر فشار AFC استقلال و پرسپولیس باید به مزایده گذاشته شوند.
تأکید بر واگذاری سرخابی‌ها
درحالی که هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال از روز پنجشنبه آغاز شده، شنیده می‌شود فشارهایی بر سازمان خصوصی‌سازی وارد آمده تا هرطور شده استقلال و پرسپولیس فروخته شوند. بعد از نامه‌ای که چند ماه قبل سازمان بازرسی کل کشور برای رسیدگی به وضع مالکیت این دو باشگاه به وزارت ورزش نوشت، حالا رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز بر اصل موضوع تأکید کرده است. میرعلی ‌اشرف‌پوری‌حسینی در این خصوص حرف‌هایی زده که طبق آن دو باشگاه باید فروخته شوند. او گفته است: «در گذشته دولت اعلام کرد باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، جزو موسسات فرهنگی هستند و با این خبر، این دو باشگاه عملا از دسترس سازمان خصوصی‌سازی خارج شدند اما حالا احتمالا باید خصوصی‌سازی انجام پذیرد.»
فشار AFC
پوری‌حسینی در ادامه صحبت‌های خود از فشار AFC برای واگذاری سرخابی‌ها پرده برداشته است: «سازمان خصوصی‌سازی بسیار علاقه‌مند بود که با عزم جزم خود برای واگذاری این دو باشگاه اقدام کند. در دو مزایده اول برای باشگاه‌ها درخواستی ‌نیامد اما در مزایده سوم درخواست آمد اما سپرده نداده بودند و در مزایده چهارم سپرده هم دادند و درخواست نیز آمد اما بحث اهلیت پیش آمد و خیلی علاقه‌مند بودیم که مزایده پنجم و ششم نیز برگزار شود. اخیرا شنیدم که AFC و برخی از مراجع بین‌المللی به فدراسیون فوتبال ایران فشار آوردند که هیچ باشگاهی نباید دولتی اداره شود و احتمالا در آینده برای بازی‌ها محدودیت‌هایی قایل شوند. شاید به این دلایل دولت از مصوبه‌اش عدول کند و اجازه دهد ما این دو باشگاه را واگذار کنیم.»

 


تعداد بازدید :  349