شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
محمدحسین فرحبخش به حواشی ایجادشده برای فیلمش واکنش نشان داد
این مسائل توطئه علیه سینمای ایران است!

شهروند| کارگردان فیلم جنجالی و بحث‌انگیز «پا تو کفش من نکن» که در روزهای اخیر آماج انتقادات نشریات سیاسی جناحی خاص قرار گرفته، ادعا کرد؛ وزارت ارشاد در نامه‌ای به سینماهای سراسر کشور اعلام کرده است که به افراد زیر 12‌سال توصیه نمی‌شود فیلم «پا تو کفش من نکن» را ببینند.
محمدحسین فرحبخش ظاهرا درجه‌بندی سنی وزارت ارشاد را قبول ندارد و ضمن اشاره به این‌که فیلمش فضای مفرحی دارد، گفته: من به‌عنوان کارگردان فیلم نظر وزارت ارشاد را قبول ندارم، زیرا معتقدم «پا تو کفش من نکن» فضای مفرح و شادی دارد که از رده سنی 2 تا 90ساله می‌توانند آن را ببینند.
محمدحسین فرحبخش که با ایسنا حرف می‌زد، درباره مسائل اخیر که برای فیلمش پیش آمده، می‌گوید: از نظر من افرادی که دنبال مسائل سیاسی هستند، می‌خواهند به وزارت ارشاد برای مقاصد سیاسی خود فشار بیاورند و به همین دلیل فیلم ما را وجه‌المصالحه قرار داده‌اند، وگرنه فیلم ما سلامت، مفرح و طنز است.
فرحبخش افزود: فیلم «پا تو کفش من نکن» چهارشنبه‌شب در حضور خبرنگاران و عوامل سینما نمایش داده شد و همه تعجب کردند که چرا برای این فیلم سالم باید حاشیه درست کنند. اطمینان دارم اگر مردم فیلم را ببینند، با روحیه شاد، آرام و لبی خندان از سالن سینما خارج خواهند شد و حتی خنده‌شان خواهد گرفت که چرا برای این فیلم حاشیه درست شده است.
کارگردان «پا تو کفش من نکن» با تأکید بر فضای مناسب فیلم برای تمامی سنین گفت: از نظر من این فیلم را همه سنین می‌توانند ببینند اما درحال حاضر وزارت ارشاد مسئول است و نقش حاکمیتی دارد. ما هم برای این‌که از وزارت ارشاد حمایت کنیم، اعتراض نمی‌کنیم اما به مردم اعلام می‌کنم که «پا تو کفش من نکن» فضا و کیفیت مناسبی دارد و نگران نباشند.
فرحبخش در پاسخ انتقادات عده‌ای که «پا تو کفش من نکن» را فیلمی نامیده‌اند که بنیان خانواده را برهم می‌زند، با بیان این‌که هیچ فیلمی در جمهوری اسلامی نمایش داده نمی‌شود که بنیان خانواده را خراب کند، ادامه داد: بعد از 35‌سال کار با اطمینان می‌گویم که فیلم‌ها از ده‌ها فیلتر رد می‌شوند و امکان ندارد که مسأله غیراخلاقی و غیرشرعی در فیلمی باشد و اکران شود. همه این مسائل توطئه علیه سینمای ایران است که در ادوار مختلف بوده و امروز بیشتر هم شده است. افرادی که بیرون حوزه ارشاد هستند، با وزارت ارشاد رابطه خوشی ندارند و دوست دارند کاری کنند که سینما و اهالی آن شادی انتخابات را نبینند و به سال‌ها قبل برگردند.


تعداد بازدید :  312