شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
انیمیشن عزادار یکی از بهترین‌ها
وحید نصیریان درگذشت

شهروند| شب گذشته سینمای انیمیشن ایران عزادار شد؛ چون وحید نصیریان انیماتوری که در عمر نه‌چندان طولانی کاریش در این حیطه جوایز بین‌المللی زیادی به دست آورده بود، بر اثر ایست قلبی درگذشت.
نصیریان که در زمان مرگ 46‌سال داشت، در دهه 1380 با ساخت انیمیشن‌های سه قطره‌ خون، حفره و ضدنور شناخته شد و موفقیت‌های داخلی و جهانی به دست آورد. او که متولد‌ سال 1350 در شهر اهر بود، بیش از 50 داوری در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی داشت و همین چند وقت پیش هم به‌عنوان یکی از داوران در جشنواره کودک اصفهان حضور داشت. کارگردانی انیمیشن بلند قلب سیمرغ یکی دیگر از فعالیت‌های او بود.
خبر درگذشت او بعد از انتشار در فضای مجازی، از سوی روانبخش صادقی مدیرعامل انجمن آسیفا تأیید شد. او دراین‌باره به ایسنا گفت که وحید نصیریان از دنیا رفته و هنوز زمان و مکان مراسم خاکسپاری‌اش مشخص نیست؛ اما به احتمال زیاد خانواده‌اش قصد دارند در تبریز او را به خاک بسپارند.
مهدی کرم‌پور که سابقه همکاری با نصیریان در فیلم جایی دیگر را داشت، درباره درگذشت او در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:  وحید همیشه غر داشت. با زور و قدرت کنار نمی‌آمد... این سال‌ها بیشتر نقاشی می‌کرد و گوشه‌ای خزیده بود در استانبول.

 


تعداد بازدید :  541