شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
ویترین خانواده

پایتخت و 4   استان در آستانه خاموشی
ایسنا| محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به این‌که طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود، در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت رعایت‌نکردن مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.
او توضیح داد: تمام تلاش ما این است که نگذاریم وجود بار انرژی زیاد در شبکه موجب آسیب به تجهیزات برقی شود اما برای این کار آنچه بیش از اندازه احساس می‌شود، مدیریت مصرف است. به‌طوری که می‌توان گفت با ۴۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف از سوی مشترکان خانگی و تجاری این مشکل به‌طور کامل برطرف خواهد شد.
حقی فام با بیان این‌که بیشترین تمرکز بخش خانگی باید در پیک روز یعنی از ساعت ۱۲ ظهر تا چهار بعدازظهر باشد، اظهار کرد: اگر مشترکان بتوانند در این ساعات میزان مصرف خود را به حداقل برسانند، مشکلی برای تأمین برق وجود نخواهد داشت.

رکوردشکنی بهای گوشت قرمز تا 70‌هزار تومان
 ایرنا| رکوردشکنی قیمت گوشت گوسفند ادامه دارد. آمارهای بانک مرکزی از قیمت خرده‌فروشی گوشت قرمز در هفته گذشته از سطح بازار نشان می‌دهد كه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با استخوان در میادین میوه و تره‌بار بین 37 تا 48‌هزار تومان و در مغازه‌های خرده‌فروشی به 45‌هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت گوشت گوساله تا 38‌هزار تومان افزایش داشته است. البته گزارش‌های میدانی خبرنگاران حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی به 48 تا 55‌هزار تومان و گوشت تفکیک‌شده از 55 تا 70‌هزار تومان رسیده است. این موضوع حواشی زیادی به دنبال داشته و عده زیادی وزارت کشاورزی را در تنظیم بازار مقصر می‌دانند و صادرات گوشت قرمز را یکی از مهمترین عوامل این رخداد معرفی می‌کنند. با وجود این وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: صدور مجوز صادرات دام زنده سبک کشور به منظور تنظیم بازار داخلی از اواخر ‌سال گذشته تا اطلاع ثانوی متوقف شده و افزایش قیمت گوشت ارتباطی به صادرات دام زنده ندارد.


تعداد بازدید :  421