شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
خارج ازمرز

48 زخمی در پی وقوع سانحه در ایستگاه راه‌آهن بارسلون

در پی برخورد یک قطار با سکوهای ایستگاه راه‌آهنی در مرکز بارسلون اسپانیا، دست‌کم 48نفر مجروح شدند. به ‌گزارش  یورونیوز، بر اثر برخورد یک قطار با سکوهای ایستگاه راه‌آهنی در مرکز بارسلون در اسپانیا، دست‌کم 48نفر مجروح شدند که حال 5نفر از آنها وخیم گزارش شده است. این حادثه در ساعات پررفت‌وآمد بامداد جمعه در دومین ایستگاه مهم شهر بارسلون رخ داده و به گفته شاهدان، ترمز قطار حین ورود به ایستگاه عمل نکرده است. مقامات پزشکی کاتالونیا از انتقال 18نفر به بیمارستان خبر داده‌اند. علت این حادثه در دست بررسی است.

قاچاق مار کبرا در قوطی چیپس
در اقدام عجیب مرد جوان آمریکایی اقدام به قاچاق مارکبرا در قوطی چیپس کرده است. رودریگو فرانکو، ۳۴ساله در لس‌آنجلس دستگیر و متهم به واردات غیرقانونی شده است. مقامات گمرک مارها را که طول هرکدام بیش از یک‌ونیم متر است، به هنگام بازرسی بسته‌ای پیدا کردند که در ماه مارس به آدرس فرانکو فرستاده شده بود.
مقام‌های آمریکایی گفته‌اند؛ یک مرد در ایالت کالیفرنیا پس از کشف 3 مار شاه کبرای زنده در چند قوطی چیپس بازداشت شده است. این قوطی‌ها در بسته‌ای بودند که رویش آدرس این مرد نوشته شده بود. در این بسته همچنین سه لاک‌پشت نرم کاسه چینی آلبینو کشف شد.
ماموران فدرال بنابر ملاحظات ایمنی مار‌ها را نگه داشته‌اند اما لاک‌پشت‌ها را به منزل آقای فرانکو در منطقه مونتری پارک، کالیفرنیا تحویل دادند. دادستانی گفته است؛ ماموران با مجوز دادگاه، خانه این فرد را بازرسی کرده‌اند و در اتاق خواب کودکان، حیوانات زنده‌ای را کشف کرده‌اند؛ ازجمله یک تمساح مورلت، لاک‌پشت‌های گازگیر الیگاتور، لاک‌پشت گازگیر معمولی و پنج لاک‌پشت الماسی که همه آنها جزو گونه‌های تحت حفاظت در آمریکا هستند.
به ‌گفته مقام‌های آمریکایی، ظاهرا آقای فرانکو با فردی در آسیا در مورد ارسال لاک‌پشت‌ها از هنگ‌کنگ به آمریکا پیامک ردوبدل کرده است. براساس اسناد دادگاه، در این پیامک‌ها، فرانکو گفته است که او قبلا نیز کبراهای زنده به دست آورده است و قصد داشته 5 مار را به خویشاوندانش در ایالت ویرجینیا بدهد. اسناد دادگاه نشان می‌دهد او همچنین به فرد دیگری گفته بود که قبلا ۲۰ شاه کبرا در دو بسته دیگر وارد کرده بود، اما همه آنها به هنگام حمل‌ونقل جان دادند. مقام‌های آمریکایی به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفته‌اند که دو کبرا از سه کبرایی که در ماه مارس توقیف شدند، در باغ‌وحش سن دیگو هستند، درحالی‌ که کبرای سوم به دلایل نامعلوم مرده است. اگر فرانکو مجرم شناخته شود، ممکن است با 20سال محکومیت به زندان روبه‌رو شود.

 


تعداد بازدید :  405