شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
زمین‌لرزه سحرگاهی در نهاوند

شهروند|  زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در نهاوند 16 مجروح بر جای گذاشت.
ساعت 5:34 دقیقه روز گذشته زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر نهاوند را لرزاند. در حالی‌که مردم از ترس از خانه‌هایشان خارج شده بودند، 3 پس‌لرزه دیگر به  قدرت 1.7 ریشتر در ساعت5:54، 7 و 7:14دقیقه جمعه این شهر را لرزاند؛ همدان و ملایر نیز در این زلزله لرزیدند. خیلی زود تیم‌های مدیریت بحران و امدادگران هلال‌احمر برای نجات و پیشگیری از وقوع حوادث دیگر در محل به صورت آماده‌باش وارد عمل شدند. در همان ابتدا مشخص شد این زمین‌لرزه باعث شکستگی و ترک‌برداشتن بعضی از دیوارهای خانه‌های روستایی شده است.
بهروز کارخانه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت:   «تیم‌های ارزیاب در همان ابتدا برای بررسی دست به کار شدند تا آسیب‌دیدگان این زلزله را شناسایی كرده و تحت‌ درمان قرار گیرند. بیشتر تخریب‌ها در روستاهای اطراف نهاوند صورت گرفته و این زمین‌لرزه باعث مرگ کسی نشده است.»
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز در این‌باره گفت: «در این زلزله 16تن مجروح شدند که ۱۰مجروح به بیمارستان منتقل شدند که 4 تن از آنها در همان دقایق ابتدایی به صورت سرپایی درمان شدند؛ بقیه حادثه‌دیده‌ها برای درمان در بیمارستان تحت‌نظر قرار گرفتند. 3 بیمار دیگر پس از درمان در ساعت 10صبح همان روز از بیمارستان مرخص شدند. 9بیمار مجروح دیگر این زمین‌لرزه هم به نام‌های احد مهرابی، عباس عزیزی روزبهانی، عباس ترکمان، محمدابراهیم احسانی، محمد ظفری، فاطمه ابوالفتحی، عباسی، مریم پیرزادی، پروانه رضایی در بیمارستان بستری هستند.»
خیشوند، مسئول تیم ارزیاب مدیریت بلایای مرکز بهداشت نهاوند نیز گفت: «به‌ دنبال زلزله 4.7 ریشتری صبح روز جمعه شهرستان نهاوند، تیم ارزیاب واحد مدیریت خطر بلایای مرکز بهداشت شهرستان نهاوند کمتر از 2ساعت بعد از وقوع حادثه یعنی ساعت 7:30 در دو روستای عشوند و برجک که نزدیک‌ترین روستاها به کانون زلزله بودند، حضور یافتند. در ارزیابی این تیم خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی، مالی و آسیبی به ساختمان‌های این دو روستا گزارش نشده است. در ضمن با اعلام فرمانده حادثه مومنعلی دارابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند همه پرسنل واحدهای بهداشتی درمانی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.»


تعداد بازدید :  485