شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
یک استقلالی رفت یک پرسپولیسی برگشت

شهروند| یک‌سال قبل در چنین هفته‌ای (7 تا 13مردادماه‌ سال 1395) اتفاقات ریز و درشتی در ورزش ایران و جهان رخ داد که دو طرف آن سرخابی‌های تهران بودند.
قهرمانی اسنوکربازان در جهان
8مردادماه ‌سال گذشته تیم‌ملی اسنوکر ایران یک متشکل از امیر سرخوش و سهیل واحدی با پیروزی 5 بر 2 مقابل تیم چین قهرمان رقابت‌های اسنوکر تیمی قهرمانی جهان شد. رقابت‌های اسنوکر 6 توپ و تیمی قهرمانی جهان 30 تیرماه در شرم‌الشیخ مصر آغاز شد و با قهرمانی تیم‌ملی اسنوکر ایران یک به پایان رسید. این عنوان تاریخی در شرایطی به دست آمد که تیم‌های ایران دو و سه در مرحله یک‌هشتم پایانی متوقف شدند.
آسیا در تسخیر آسمان‌خراش‌ها
دیدار نهایی بیست‌وچهارمین دوره از رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا 10مردادماه 95 در تهران برگزار شد که یک سوی آن تیم ایران و طرف دیگر ژاپنی‌ها بودند. ملی‌پوشان جوان ایران در این مسابقه تیم برتر میدان بودند و با گرفتن انتقام شکست دیدار در مرحله گروهی جشن قهرمانی برپا کردند. آسمان‌خراش‌های ایران که از امتیاز میزبانی خود استفاده کردند و مجوز حضور در مسابقات جهانی را هم گرفتند، بعد از 8‌سال سومین قهرمانی خود را جشن گرفتند.
دومین یاغی هم برگشت
بعد از این‌که مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس از عقد قرارداد با ریزه‌اسپور پشیمان شد و به تهران بازگشت. رامین رضاییان دیگر یاغی سرخ‌ها که با پشت‌کردن به این تیم راهی ترکیه شده بود نیز، بعد از شروع لیگ تصمیم گرفت به تیم سابقش بازگردد. 12مردادماه‌ سال گذشته با وساطت علی پروین، رضاییان توانست رضایت مسئولان باشگاه پرسپولیس و برانکو را جلب کند و بعد از مدتی دوری به تیم سابقش بازگردد تا هر 2 یاغی پرسپولیس در لیگ شانزدهم در ترکیب تیمشان به میدان بروند.
افشارزاده رفتنی شد
بهرام افشارزاده که حدود 2‌سال مدیرعاملی باشگاه استقلال را برعهده داشت، با نظر محمود گودرزی بعد از کناررفتن از سمتش در وزارت ورزش، 13مردادماه 95 از مدیریت باشگاه آبی‌پوش پایتخت هم برکنار شد. مدیرعامل وقت استقلال که به دلیل سن بالایی که داشت، مورد انتقاد رسانه‌ها قرار می‌گرفت، در سکوت از سمتش کنار رفت، درحالی ‌که کارش در نقل‌وانتقالات به پایان رسیده بود. البته وزارتخانه در تصمیمی عجیب رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش را جانشین افشارزاده کرد که البته بعد از چند روز حسنی‌خو این سمت را نپذیرفت تا آبی‌پوشان در روزهای آغازین لیگ شانزدهم در بلاتکلیفی محض قرار بگیرد.


تعداد بازدید :  112