شماره ۱۱۸۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
با حضور رئیس سازمان جوانان صورت گرفت
برگزاری اختتامیه المپیاد استانی دادرس دختران هلال‌احمر
۲۶مرداد؛ اختتامیه جشنواره هلال وصل

شهروند| المپیاد استانی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) ‌سال 96، با حضور دختران دانش‌آموز و منتخب امور جوانان شعب جمعیت هلال‌احمر استان تهران و به میزبانی شهر ری برگزار شد. پس از برگزاری موفق المپیاد طرح دادرس در گروه پسران، المپیاد دختران طرح دادرس هلال‌احمر استان تهران نیز با شرکت حدود 200نفر از اعضای دختر کانون‌های دانش‌آموزی امور جوانان در کلیه شعب این جمعیت و به میزبانی شهرستان ری برگزار شد. پس از برگزاری المپیاد دختران، آيین‌اختتامیه آن با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، جمعی از مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش و جمعی دیگر از مسئولان ذیربط، در سالن فدک شهر ری آغاز شد. در ادامه دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر در سخنانی ضمن تقدیر از اعضای داوطلب نوجوان و جوانی که با تکیه بر اجرای اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب‌سرخ برای توسعه صلح، دوستی و یاری‌رسانی به نیازمندان تلاش می‌کنند، اجرای طرح دادرس را طرحی نو در جهت ایجاد ارتباط و مشارکتی موثر برای دانش‌آموزان در تحقق جامعه‌ای آماده و موفق معرفی کرد. وی خطاب به حاضران در اختتامیه المپیاد دادرس خواهران هلال‌احمر استان تهران گفت: بی‌شک شما عزیزانی که جمعیت هلال‌احمر را در این سن کم برای خدمت به همنوع انتخاب کرده‌اید، در زندگی آتی خود از موثرترین و بهترین آینده‌سازان این مرز و بوم خواهید بود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچنین در گفت‌وگو با ایکنا  ضمن اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» که با هدف پاسداشت و تجلیل از خدمات نیروهای هلال‌احمر در دفاع‌مقدس برگزار می‎شود، گفت: در این جشنواره به دنبال هویت‌سازی و افزایش نوع‎دوستی جوانان‌ کشور برای کاهش آسیب‌‎ها هستیم. حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» گفت: این جشنواره با هدف پاسداشت و تجلیل از خدمات نیروهای هلال‌احمر در دفاع مقدس، ثبت و نشر خاطرات و آثار جانفشانی، صبوری و از خود گذشتگی آزادگان و خانواده ایشان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» یک بازخوانی از خدمات جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ درخصوص آزادگان 8‌ سال دفاع مقدس است، گفت: در این جشنواره خاطرات، نظرات و اتفاقاتی که آزادگان سرافراز کشور و خدماتی که هلال‌احمر و یا صلیب‌سرخ برای آنها داشته‌اند، برگزار می‌شود. این بازخوانی با هدف ترویج اندیشه مقاومت و پایداری آزاده‌های کشور در حال انجام است.
حبیبی با بیان این‌که در این جشنواره به دنبال هویت‌سازی جوانان‌ کشور هستیم، گفت: نقش جوانان و آشنایی بیشتر اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر با نقش‌آفرینی رزمندگان ۸ سال دفاع‌مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از این جهت اقدام به برگزاری این جشنواره کرده‌ایم.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با مهم‌خواندن نقش آزادگان و ایثارگران در دفاع مقدس افزود: امروز آن چیزی را که از اقتدار، امنیت و عزت شاهد هستیم، مدیون جانفشانی‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان هستیم و اگر قرار است کاری صورت گیرد، بهتر است به بهترین شکل باشد.
وی با اشاره به بخش‎های این جشنواره گفت: این جشنواره شامل بخش عمومی با زیر بخش‎های متون ادبی (شعر، داستان، خاطره و دل‌نوشته) بخش ویژه شامل نامه‎های آزادگان، عکس، پوستر با موضوع هلال‌احمر و آزادگان است که از اسفندماه‌ سال گذشته تا اول مرداد ماه ۱۳۹۶ آثار ارسالی دریافت شد.
حبیبی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره هلال وصل ۲۶مرداد ماه همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی خواهد بود و به برگزیدگان در بخش‎های مختلف هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ادامه با بیان این‌که مهمترین اهداف جمعیت هلال‌احمر تکریم انسان‌ها، کاهش آلام بشری، کمک به حفظ جان انسان‌ها و گسترش دوستی، تفاهم و گسترش صلح پایدار در کشورها است، افزود: از این رو جوانانی که عضو این جمعیت می‌شوند در جهت تقویت این اهداف گام بر‌می‌دارند که خود به خود در آنها نوعی گسترش نوع‌دوستی ایجاد می‎شود. وی افزود: گسترش نوع‌دوستی باعث تقویت پیوند‌ها و کاهش خشونت‌ها در جوامع می‌شود و روحیه‌ای که جوانان در خدمت‌رسانی به مردم دارند، یکی از ویژگی‌های مورد تأکید اسلام و جوانان است.


تعداد بازدید :  345