شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
بازداشت مرد زن‌نما با دستانی سوخته در پرونده اسیدپاشی

شهروند| سوختگی دستان مرموز یک مرد زن‌نما که در تجمع اسیدپاشی در مقابل ساختمان دادگستری اصفهان شرکت داشت، وی را در لیست مظنونان قرار داد.
روز چهارشنبه بود که تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی در تجمعی چندساعته خواستار تسریع اقدامات پلیس در دستگیری مجرمان اسیدپاش شدند، اما حضور مرد مرموزی در این تجمع ظن کارآگاهان را برانگیخت. به گزارش فارس، ماموران امنیتی روز چهارشنبه مردی را بازداشت کردند که با آرایش و لباس زنانه قصد تحریک مردم به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور را داشت. در بازجویی‌ها مشخص شد آثار سوختگی ای روی دستان او وجود دارد. مرد زن‌نما هنوز به جنایت‌های اسیدی اعتراف نکرده است اما او تحت معاینات تیم متخصص پزشکی قرار گرفته تا علت این لکه‌های سوختگی مشخص شود.از این فرد که «ب.م.ب» نام دارد، متولد 1352 و صاحب یک شرکت مستندسازی است، ادوات ارتباطی و جاسوسی کشف شده است.این فرد که در تحریکات خود به بهانه اسیدپاشی در اصفهان، روی مساله ظلم به زنان اکید داشته تاکنون دو زن را طلاق داده و در صدد ازدواج با زن سومی است.
اسیدپاشی غیرقابل گذشت  است
بار دیگر دادستان کل کشو از اشد مجازات مجرمان اسیدپاشی سخن گفت و این جنایت را غیرقابل گذشت خواند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با اشاره به این‌که در دادستانی کل موضوع اسیدپاشی به‌طور جدی دنبال می‌شود، گفت: «امروز مسأله امنیت از مسائل مورد تأکید نظام اسلامی است و هرگز به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم تحت هر عنوان، به حرکت‌های خودسرانه دست بزند، امنیت جامعه را مخدوش کند و با این‌گونه مسائل برخورد عبرت‌آموزی خواهیم داشت. این جنایت غیرقابل اغماض و گذشت است و حتی اگر از ناحیه افرادی که مورد صدمه قرار گرفته‌اند رضایت حاصل شود دادستانی به هیچ عنوان از ایجاد ترسی که در دل مردم افتاده کوتاه نخواهد آمد و مسببین به موجب قانون و شرع مورد مجازات شدید قرار خواهند گرفت.
این جنایت هیچ ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ندارند و بدون‌تردید با عاملان آن برخورد جدی خواهد شد. مردم و دست‌اندرکاران بدانند که مسئولان مصمم هستند با عاملان این جنایات برخورد قانونی شود. تا آن‌جا که مقدمات کار مشخص است انگیزه عاملان این جنایت بیشتر به انگیزه‌های انتقامجویی شباهت دارد؛ اما باز هم به صورت قاطع تا به اسناد قطعی دست پیدا نکنیم نمی‌توان قاطعانه نظر داد.»


تعداد بازدید :  367