شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
بازداشت 15 كيف‌قاپ در عمليات چراغ خاموش پلیس

شهرونـد| 15 دزد در پايتخت به اجراي نقشه‌هــاي تبهکارانه‌شان دست مي‌زدند.  بيشتر آنها با وسوسه پولدار شدن پاي در دنياي تبهکاران گذاشتند غافل از اينکه پليس سايه به سايه در تعقيب آنان است.
این شبکه سازمان‌يافته کيـف ‌قاپي که با سرقت‌هاي خياباني در پايتخت وحشت‌آفريني کرده بود در شبيخون پليس دستگير شد.  از چندی پیش سرقت‌های مشابه «کیف‌قاپی داخل خودرو» پیش‌روی تیم پلیسی قرار گرفت.  بررسی‌ها نشان می‌داد که گروهی از سارقان به شیوه شکستن شیشه و یا تخریب درصندوق عقب خودروهای پارک شده اقدام به سرقت می‌کردند، موضوع در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
با بررسی پرونده شکایت تعدادی از مالباختگان مشخص شد که تمامی این افراد درحالی‌که به مراکز مالی و تجاری به‌ویژه شعبات بانکی و صرافی‌ها مراجعه کرده‌اند، سارقان در فاصله زمانی کوتاهی کیف حاوی اموال مالباختگان را از در داخل خودرو  سرقت کرده‌اند.
کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارقان در سرقت‌های خود ابتدا به شیوه زاغ‌زنی اقدام به شناسایی مالباختگان در مراکز مالی و اقتصادی کرده و پس از تعقیب آنها و در یک لحظه با سوءاستفاده از ترک خودرو توسط صاحب خودرو و اطمینان از اموال داخل خودرو، اقدام به سرقت می‌کردند.  
در محل‌های سرقت، دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و ماموران با بهره‌گیری از این تصاویر موفق به شناسایی تصاویر تعدادی از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت شدند.  
بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته نشان داد که سارقان علاوه بر موتورسیکلت، با استفاده از انواع خودروهای سواری پژو به‌ویژه  206 و پرشیا و همچنین پراید اقدام به تعقیب مالباختگان کرده و پس از انجام سرقت از محل متواری شده‌اند.  
با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته، تعدادی از مجرمان سابقه‌دار به نام‌های امید، بهزاد، جواد و...  که بارها به اتهام ارتکاب سرقت داخل خودرو و کیف‌قاپی دستگیر شده بودند، شناسایی  شدند.
با به‌دست آمدن تصاویر تعدادی از اعضای گروه سارقان، شناسایی دیگر اعضای گروه و متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی، تمامی اعضای گروه سارقان و مخفیگاه‌های آنها در کرج، فردیس، ملارد، شهریار و شهر قدس شناسایی شد.  با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها کیف‌قاپی به شیوه و شگردهای مختلف، گستردگی مناطق سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و دیگر شهرها، سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف سرقت، کیف‌قاپی، استفاده از اسناد مجعول، زورگیری و... به‌منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی به‌ویژه شناسایی مالباختگان، بازپرس پرونده با انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از سارقان از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.» 


تعداد بازدید :  171