شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

سفر آمریکایی‌ها به ایران با یک قطار اختصاصی
ایسنا| مدیر یک شرکت گردشگری آمریکایی که همراه قطار «عقاب طلایی دانوب» به ایران آمده تا چگونگی سفر ریلی به این کشور را برای گردشگران آمریکایی ارزیابی کند، گفت: قرار است این قطار در ‌سال 2016 میلادی با گردشگران آمریکایی پُر شود.
جیم فریدلَندر، مدیر یک شرکت گردشگری در ایالت نیویورک آمریکا است که حدود 37‌سال در این حوزه فعالیت دارد و معمولا اعضا و تشکل‌های وابسته به موزه‌های سراسر آمریکا با آن به سفرهای فرهنگی می‌روند. وی قبلا اعضای موزه «متروپلیتن» آمریکا را به ایران آورده بود. او حالا با همسرش همراه قطار لوکس عقاب طلایی دانوب به‌عنوان یک گردشگر عادی به ایران آمده تا شرایط سفر با این قطار و خط آهن ایران را ارزیابی کند. فریدلندر که تاکنون تورهای زیادی از آمریکا به ایران اجرا کرده است، اظهار کرد: ما قصد داریم این قطار در‌ سال 2016 با گردشگران آمریکایی به ایران سفر داشته باشد، برای همین باید از خیلی قبل‌تر شرایط را بررسی و همه کارها را هماهنگ کنیم تا این پروژه‌ بزرگ درست و دقیق اجرا شود. این تورگردان آمریکایی در پاسخ به این سوال که با توجه به روابط سیاسی ایران و آمریکا چقدر امید دارد این پروژه در‌ سال 2016 میلادی آن‌طور که برنامه‌ریزی شده است، اجرا شود؟ گفت: همان‌طور که مردم ایران و آمریکا امیدوارند روابط دو دولت دست‌کم از نظر گردشگری خوب شود، ما هم این امیدواری را داریم که این اتفاق رخ دهد.

جلوگیری از نصب دکل‌های موبایل در نزدیکی مدارس و بیمارستان‌ها
مهر|  رئیس شورای شهر تهران از تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکل‌های تلفن همراه در برخی مناطق تهران خبر داد و گفت: گزارش تخلفات این اپراتورها از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به این اپراتورها داده شده و آنها ملزم به اصلاح این موارد شده‌اند.  مهدی چمران، درباره ممانعت شورای شهر تهران برای نصب دکل‌ها و آنتن‌های موبایل توسط اپراتورهای تلفن همراه گفت:   اگرچه تاکنون مضرات آنتن‌های موبایل به اثبات نرسیده است اما تلاش بر این است که اقدامات به نحوی صورت گیرد که تاثیرات تشعشعات ناشی از این آنتن‌ها، به حداقل ممکن برسد.  اوگفت:  اما اپراتورهای موبایل باید در نصب آنتن‌ها و دکل‌های BTS در اماکن شهری از استاندارد لازم پیروی کنند با این حال شاهد آن بوده‌ایم که در برخی مناطق بدون رعایت فاصله مناسب اپراتورها اقدام به نصب دکل کرده‌اند که در این زمینه اخطار لازم از سوی شرکت ارتباط مشترک شهر به این اپراتورها داده شده است.  رئیس شورای شهر افزود:  با وجود این که ممکن است تشعشعات آنتن‌های موبایل روی کودکان تأثیر منفی داشته باشد از اپراتورهای موبایل خواسته‌ایم نزدیک مدارس، کودکستان‌ها و بیمارستان‌ها و نزدیک پنجره منازل از نصب دکل خودداری کنند. چمران ادامه داد: اصرارمان این است که اپراتورها برای نصب آنتن‌های موبایل از شرکت ارتباط مشترک شهر مجوز لازم را دریافت کنند؛ چرا که با این ساماندهی می‌توانیم تا حد زیادی از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

اتوبوس‌های شرکت واحد، 50برابر حد مجاز، گوگرد وارد هوای تهران می‌کنند
خبرآنلاین| رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: طبق گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به استناد تحقیقات یک موسسه آلمانی منتشر کرده، گوگرد موجود در گازويیل اتوبوس‌های شرکت واحد نزدیک به 50 برابر استاندارد است. حقاني گفت: پیش از این اعلام شده بود بیش از 80‌درصد آلودگی هوای تهران به‌خاطر منابع متحرک و خودروهایی است که در سطح پایتخت تردد می‌کنند و از بین این منابع، اتوبوس‌های شرکت واحد بیشترین آلودگی گوگردی را به‌وجود می‌آورند. حقانی در این‌باره توضیح داد: یک آزمایشگاه بین‌المللی در آلمان با نمونه‌گیری از 5پمپ توزیع گازويیل در سطح تهران و آزمایش این سوخت به این نتیجه رسیده  که گازويیل مورداستفاده توسط اتوبوس‌های شرکت واحد، بسیار آلاینده است و حرکت اتوبوس‌ها با این سوخت آلوده، باعث تشدید آلودگی هوای تهران می‌شود. او افزود: کارشناسان اعلام کرده‌اند تأثیرات مخرب سم خطرناک دی‌اکسید گوگرد وقتی به 6تا10 برابر حدمجاز برسد، بسیار مضر است، این در حالی است که آلاینده دی‌اکسید گوگرد در روزهای آلوده هوا در تهران بسیار بالاتر از حدمجاز است.


تعداد بازدید :  283