شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  افت قیمت نفت بیشتر سیاسی است تا اقتصادی| منصور معظمی معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که اتفاقی که اکنون در این شرایط رخ داده بیشتر سیاسی است تا اقتصادی تصریح کرد: اگرچه برای کاهش قیمت نفت درخواست نشست اضطراری اوپک نکرده‌ایم اما وزارت نفت فعالیت‌های دیگری را دنبال کرد؛ زیرا زمانی باید درخواست اجلاس اضطراری صورت بگیرد که به جمع‌بندی و چشم‌انداز روشنی برسید.

  بیشتر محصولات فرهنگی محرم چینی است| ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: برخی از محصولات فرهنگی ایام محرم داخلی است اما بخش اعظم آن از چین وارد می‌شود چون تولید آنها در داخل صرفه اقتصادی ندارد. او افزود: به دلیل این‌که بیشتر محصولات ایام محرم مثل طبل و سنج از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود، قیمت مشخصی ندارد.

  چرا نمایندگان سهام عدالت را به مجامع راه ندادند؟| پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی درخصوص دلایل جلوگیری از حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع بانک‌ها گفت: بنابر مصوبه دولت در‌ سال 89 دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا زمانی که سهام عدالت آزاد نشده نمایندگی سهام عدالت را دستگاه‌های اجرایی ذیربط برعهده داشته باشند؛ اما این مصوبه به دلایل نامعلومی اجرایی نمی‌شد. او افزود: اجرای این مصوبه به معنای بازگشت سهام به دولت نیست.

  کسری بودجه حدود 9‌درصد| غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که در صورت ادامه این روند میزان کسری بودجه‌ سال جاری بیش از 9‌درصد نخواهد بود .


تعداد بازدید :  316