شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
اخبار جهان

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی تونس پس از بن‌علی
مردم تونس امروز در نخستین انتخابات پارلمانی این کشور پس از سقوط «زین‌العابدین بن‌علی»، رئیس‌جمهوری پیشین خود شرکت می‌کنند. انتخابات اخیر تونس اهمیت بسیاری دارد زيرا به مرحله انتقالي پايان مي‌دهد. در مرحله انتقالي، دومين قانون اساسي جمهوري تونس تصويب و دولت توافق ملي تشكيل شد، كه ماموريت آن بعد از اين انتخابات پارلماني پايان مي‌يابد. اين مرحله انتقالي همچنين شاهد تحولات و حوادث امنيتي زيادي بود كه ثبات تونس را برهم زد و ازجمله اين حوادث، ترور دو سياستمدار بارز بود. نهادهاي جامعه مدني و احزاب و شخصيت‌هاي مستقل تونس خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات امروز شده‌اند تا از اين طريق گام‌هاي روند انتقالي تكميل و راه به روي خطر‌هاي تروريستي بسته شود.

اختصاص ۶ وزارتخانه به انصارالله
نخست‌وزیر یمن در روز گذشته نحوه توزیع وزارتخانه‌های مختلف میان گروه‌های سیاسی این کشور را در صفحه تويیتر شخصی خود منتشر کرد. به گزارش تسنیم، «خالد محفوظ بحاح»، نخست‌وزیر یمن نحوه توزیع وزارتخانه‌های مختلف میان گروه‌های سیاسی این کشور را در صفحه تويیتر شخصی خود منتشر کرده است. براساس این گزارش، کنگره ملی 9 وزارتخانه، دیدار مشترک 9 وزارتخانه، انصارالله 6 وزارتخانه شامل: دادگستری، برق و انرژی، خدمات شهری و پشتیبانی، نفت، آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ و جنبش جنوب نیز 6 وزارتخانه را به خود اختصاص دادند. این درحالی است که عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در سخنان جمعه شب خود گفته بود: «تشکیل فوری دولت ضروری است و ما تصمیمی برای مشارکت در دولت نداریم. بنابراین جنبش انصارالله همه سمت‌هایی را که در دولت جدید تحویل خواهد گرفت، به برادران خود در جنوب واگذار خواهد کرد.»

دور دوم انتخابات برزیل با پیشروی روسف آغاز شد
همزمان با دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل که امروز برگزار می‌شود، 2 نظرسنجی حاکی از پیشتازی دیلما روسف، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور در انتخابات است. به گزارش ایسنا، پایگاه نظرسنجی «دیتا فولها» در تازه‌ترین نظرسنجی خود میزان حمایت از دیلما روسف، رئیس‌جمهوری کنونی برزیل را 53‌درصد و میزان حمایت از «آئیسیو نوس»، دیگر نامزد این انتخابات را 47‌درصد بیان کرد. این درحالی است که پایگاه نظرسنجی «ایبوپ» نیز میزان حمایت از روسف را 54 و میزان حمایت از نوس را 46‌درصد مطرح کرد.


تعداد بازدید :  306